کمپانی نوبیا درحال آماده شدن برای معرفی یک گوشی هوشمند جدید پرچم‌دار است که گفته می‌شود از چیپست قدرتمندتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 که در گوشی Z60 Ultra استفاده شده، بهره می‌برد.

شرکت نوبیا درحال آماده‌سازی برای معرفی یک گوشی هوشمند جدید از سری Z است. این گوشی مجهز به "نسخه‌ پیشرفته" از تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود. این نسخه همان تراشه‌ای است که در سری گلکسی اس 24 سامسونگ نیز به‌کار رفته‌ است، بااین‌ تفاوت که کمی اورکلاک شده تا عملکرد بهتری نسبت به Z60 اولترا ارائه دهد. اورکلاک کردن (Overclocking) به معنی افزایش سرعت کلاک (Clock rate) یک قطعه سخت‌افزاری مانند پردازنده یا کارت گرافیک است.

اسنپدراگون 8 نسل 3 درحال‌حاضر قدرتمندترین تراشه‌ موجود در بازار گوشی‌های هوشمند است و نسخه‌ پیشرفته آن نویدبخش عملکردی خارق‌العاده در گوشی جدید نوبیا است. در آستانه‌ عرضه نسل جدید پردازنده‌های قدرتمند یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4، شاهد آماده‌سازی تعدادی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای بهره‌گیری از نسخه‌ اورکلاک‌شده‌ اسنپدراگون 8 نسل 3 هستیم.

نوبیاz60 اولترا

کمپانی سامسونگ این تراشه را با عنوان اختصاصی «اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی» در گوشی‌های خود معرفی کرد. اما اکنون، تولیدکنندگان چینی نیز درحال استفاده از همین نسخه‌ اورکلاک‌شده هستند. پیش‌تر، شرکت نوبیا از معرفی گوشی هوشمند مخصوص بازی RedMagic 9S Pro با این تراشه‌ قدرتمندتر خبر داده بود.

تیزرهای رسمی اطلاعات زیادی راجع به گوشی جدید نوبیا فاش نمی‌کنند و حتی نام آن نیز به‌طور رسمی اعلام نشده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد با نام Nubia Z60S Ultra روانه بازار خواهد شد. سیستم دوربین این گوشی هوشمند شبیه به نسخه غیر S خواهد بود. همچنین، این گوشی از یک نمایشگر 1.5K با دوربین زیر نمایشگر بهره ببرد، مشابه آنچه در Nubia Z60 Ultra شاهد بودیم. علاوه‌براین، احتمالاً در زمان عرضه شاهد نسخه‌ ویژه‌ای با طرحی مشابه نسخه Starry Night گوشی غیر S باشیم.

تراشه‌ نسخه‌ اورکلاک‌شده‌ اسنپدراگون 8 نسل 3 که در گوشی هوشمند RedMagic 9S Pro ادغام شده است، از سرعت کلاک پردازنده‌ مرکزی 3.4 گیگاهرتز و فرکانس پردازنده‌ گرافیکی 1 گیگاهرتز بهره خواهد برد. این ارقام در مقایسه با نسخه‌ استاندارد این تراشه که به‌ترتیب دارای سرعت کلاک پردازنده‌ مرکزی تا 3.3 گیگاهرتز و فرکانس پردازنده‌ گرافیکی تا 900 مگاهرتز است، نشان‌دهنده‌ افزایش قابل‌توجهی در عملکرد است. انتظار می‌رود عملکرد مشابهی را در «نسخه‌ پیشرفته»‌ این تراشه که در گوشی هوشمند جدید سری Z کمپانی Nubia تعبیه خواهد شد، شاهد باشیم.