در اسفند ماه گذشته کمپانی Nothing تأیید کرد که گوشی ناتینگ فون 2 با اسنپدراگون سری 8 عرضه خواهد شد. اما در آن زمان اعلام نکرد که این تراشه یکی از مدل‌های موجود اسنپدراگون خواهد بود یا یکی از مدل‌های آینده!

در این میان، مدیر اجرایی کوالکام چندی پیش در یک پست اینستاگرامی گفت که ناتینگ فون 2 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عرضه خواهد شد، اما بعد از چند دقیقه پست خود را اصلاح کرد و بخش اشاره به نام تراشه را از آن حذف نمود. هرچند Nothing بعد از گذشت ماه‌ها بالاخره رسما تأیید کرد که تراشه به کار رفته در دومین گوشی‌اش واقعا اسنپدراگون +8 نسل 1 خواهد بود.

این خبر را شخص مدیرعامل شرکت Nothing، یعنی کارل پی تأیید کرده است. او همچنین در توییتی که منتشر کرده، به دلایل انتخاب تراشه اسنپدراگون +8 نسل 1 برای Phone (2) هم اشاره نموده است. کارل پی گفت که اسنپدراگون +8 نسل 1 باعث تقویت سرعت عملکرد Phone (2) نسبت به مدل قبلی خواهد شد، اما فقط سرعت گوشی نیست که بهبود پیدا می‌کند، بلکه تراشه‌های اسنپدراگون نسل 8 به صورت کلی نسبت به سری‌های نسل 7 قوی‌تر هستند و در زمینه اتصال به شبکه، پشتیبانی از دوربین‌ها و غیره بهتر عمل می‌کنند.

ناتینگ فون(۲) با اسنپدراگون ۸+ نسل ۱

وی همچنین تصریح کرد که اسنپدراگون +8 نسل 1 یکی از بهترین تراشه‌ها در زمینه مصرف بهینه باتری و مدیریت حرارت گوشی است. بنابراین تجربه کاربری Phone (2) نسبت به مدل قبلی بهبود بسیار زیادی پیدا خواهد کرد.
اسنپدراگون +8 نسل 1 یک تراشه نسبتا قدیمی محسوب می‌شود. Nothing اگر به جای آن از مدل متأخرتر اسنپدراگون 8 نسل 2 هم استفاده می‌کرد تفاوتی در هزینه تولید گوشی ایجاد نمی‌شد.

اما کارل پی در توییت خود به شکل مفصل تشریح کرده که چرا ترجیح داده به جای انتخاب مدل جدید اسنپدراگون، سراغ مدل قدیمی‌تر برود. جدای از تراشه، هنوز هیچ جزئیات دیگری از مشخصات Nothing Phone (2) منتشر نشده است. هرچند با توجه به سابقه‌ای که کارل پی دارد، به خصوص با نزدیک شدن به تاریخ عرضه، بعید است که این بی‌خبری مدت زیادی دوام بیاورد.

خبر مرتبط: مشخصات فنی ناتینگ فون (۲) فاش شد