گوشی هوشمند ناتینگ فون 2a پلاس رسما با تراشه دایمنسیتی 7350 پرو و صفحه‌نمایش 6.7 اینچی معرفی شد.

سرانجام پس‌از مدت‌ها افشاگری از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی گوشی ناتینگ فون 2a پلاس، کمپانی Nothing این دستگاه را به‌صورت رسمی با ارتقای کاملا جزئی درمقایسه‌با نسخه 2a معرفی کرد. همان‌طورکه می‌دانید، گوشی‌های Nothing Phone 2a و CMF Phone 1 با استقبال کاربران مواجه شدن؛ ازاین‌سو، به‌نظر می‌رسد ناتینگ فون 2a نیز با پیشرفت‌های نسبتا جزئی توجه طیف وسیعی از کاربران جلب کند.

ناتینگ فون 2a پلاس از یک نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با رزولوشن FHD+ و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی بهره می‌برد؛ همچنین، با پشتیبانی از فناوری +HDR10 تجربه تماشای فیلم‌وسریال فوق‌العاده بهبودیافته و رضایت‌بخش می‌شود نمایشگر 10 بیتی ناتینگ فون 2a پلاس با نرخ به‌روزرسانی متغیر 30 هرتز تا 120 هرتز عملکرد چشمگیری در کاهش مصرف انرژی در سناریو‌های مختلف خواهد داشت.

کمپانی سازنده هنگام معرفی ناتینگ فون 2a پلاس اعلام کرد پردازنده MediaTek Dimensity 7350 Pro به‌عنوان قلب تپنده این دستگاه قدرت پردازشی بالا و عملکرد روانی را برای کاربران تضمین می‌کند. ناتینگ 2a پلاس با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود که فضای نسبتا مناسبی برای انجام کارهای روزمره محسوب می‌شود. البته باید یابدآور شویم این گوشی هوشمند تنها در کانفیگ 8+256 گیگابایت در بازار هند عرضه می‌شود.

ناتینگ فون 2a پلاس مجهز به سه دوربین 50 مگاپیکسلی خواهد بود که شامل سنسور اصلی با دیافراگم f/1.88، حسگر 1/1.56 اینچی و تثبیت‌کننده نوری و الکترونیکی تصویر می‌شود که عملکرد فوق‌العاده‌ای برای ثبت‌ عکس‌های با کیفیت بالا خواهد داشت. دوربین اولتراواید با ابعاد 1/2.76 اینچی، دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 114 درجه‌ای تصاویر رضایت‌بخشی را ثبت می‌کند. دوربین سلفی نیز 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و لنز 1/2.76 اینچی است؛ به‌طورکلی سیستم دوربین، امکان ثبت تصاویر و ویدئوهایی با رزولوشن بالا و گستره دینامیکی وسیع را فراهم می‌کند.

برای تامین شارژ، ناتینگ فون 2 پلاس از باتری استاندارد با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد که از شارژ سیمی 50 وات پشتیبانی خواهد شد. با‌این‌حال، به‌تقلید از اپل و سامسونگ، آداپتور شارژر در جعبه دستگاه نیست و باید به‌صورت جداگانه خریداری شود.

در بخش ویدئو، دوربین‌های پشت توانایی ضبط ویدئوهای 4K با سرعت 30 فریم‌بر‌ثانیه، 1080p با سرعت 60 فریم‌بر‌ثانیه یا 1080p با سرعت 120 فریم‌بر‌ثانیه (Slo-Mo) را دارند. دوربین جلو نیز قابلیت ضبط ویدئوهای 4K با سرعت 30 فریم‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند که برای گوشی‌های میان‌رده قابلیت چشمگیر محسوب می‌شود. ناتینگ فون 2a پلاس از دو بلندگوی استریو و دو میکروفون بهره می‌برد، اما از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی نخواهد شد.

درنهایت، برای امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی، کمپانی Nothing از حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر استفاده کرد که عملکرد بسیار مناسبی را به‌نمایش خواهد گذاشت. همچنین، این گوشی از سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و چهار سال آپدیت امنیتی پشتیبانی خواهد کرد. بدنه ناتینگ 2a پلاس از چنس پلی‌کربنات ساخته شده و شاسی آلومینیومی دارد. همچنین، استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب است، اما عملکرد مناسبی ندارد.