نوکیا به تازگی رسما وارد بازار گوشی‌های مقاوم شده و سعی دارد تا با عرضه دستگاه‌های جدید خود، شرکت‌هایی مثل کاترپیلار را به چالش بکشد. چند روز پیش هم شاهد معرفی نوکیا XR21 بودیم که جدیدترین مدل در سری دستگاه‌های مقاوم این شرکت محسوب می‌شود. این دستگاه از گواهی STD-810H نظامی و بالاترین رتبه مقاومت در برابر آب و گرد و خاک برخوردار است.

در حقیقت، 9K در گواهی IP69K به معنای آن است که نوکیا XR21 می‌تواند در برابر پاشش آب از فاصله نزدیک با دما و فشار بالا مقاومت کند. مقاومت این دستگاه از بدنه آن مشخص است و نوکیا سعی کرده تا این دستگاه را در بخش طراحی تا حد ممکن مقاوم کند. در بخش صفحه نمایش برای محافظت بیشتر، از شیشه گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر سقوط و ضربه دارد.

در بخش پشتی این شیشه هم یک صفحه نمایش 6.49 اینچی IPS ال‌سی‌دی قرار گرفته که رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد. این پنل از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی برخوردار است و می‌توانید با دستکش یا دست خیس هم از آن استفاده کنید. برای انجام پردازش‌ها در این دستگاه از اسنپدراگون 695 به همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده که مشخصات یک دستگاه میان‌رده محسوب می‌شوند.

نوکیا XR21 با گواهی IP69K

ماژول دوربین در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته و دو دوربین را به همراه فلش ال ای دی در خود جای داده است. سنسور اصلی در این دوربین رزولوشن 64 مگاپیکسلی دارد و در کنار یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید قرار گرفته است. در پانچ هول بالای صفحه نمایش هم یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی قرار گرفته است.

در معرفی نوکیا XR21 اعلام شد که این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 4800 میلی‌آمپری به دست می‌آورد که می‌تواند با توان 33 وات شارژ شود. نوکیا اعلام کرده که این دستگاه سه آپدیت اصلی اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کند اما باید گفت که XR21 به صورت پیش‌فرض با اندروید 12 عرضه می‌شود.

شما می‌توانید این دستگاه را در دو رنگ سبز و مشکی خریداری کنید که هردو از پوشش مات در قاب پشتی خود استفاده می‌کنند. قیمت این دستگاه در اروپا حدود 500 پوند اعلام شده اما هنوز جزئیاتی در مورد عرضه جهانی آن منتشر نشده است.

اخبار مرتبط: مشخصات فنی نوکیا X21 فاش شد