نوکیا G42 به‌عنوان یک گوشی میان‌رده با تراشه اسنپدراگون +۴۸۰ و قابلیت تعمیرپذیری توسط کاربر، راهی بازار شد.

شرکت HDM اقدام به همکاری با iFixit برای طراحی راهنمای تعمیر و جایگزینی قطعات G42 از جمله باتری، صفحه نمایش و درگاه شارژ با پشتیبانی ۵ ساله کرده است. این اولین گوشی HMD با پشتیبانی از اینترنت نسل ۵ است که قابلیت تعمیر دارد. پنل پشتی این گوشی از پلاستیک بازیافتی ساخته می‌شود و شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (f/1.8)، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و ماژول تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است.

صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD با کیفیت اچ دی پلاس ۶.۵۶ اینچی و نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی است که از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با ناچ قطره‌ای و محافظ گوریلا گلس ۳ بهره می‌برد.

نوکیا G42 بنفش

گوشی مذکور از تراشه اسنپدراگون +۴۸۰ در دو نسخه حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا با استفاده از کارت میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند. نوکیا G42 از اندروید ۱۳ پشتیبانی می‌کند و HMD وعده به‌روزرسانی ۲ ساله سیستم عامل را داده است.

همچنین G42 حاوی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که توسط شارژ سریع ۲۰ واتی تغذیه می‌شود که با توجه به مصرف پائین، تا ۳ روز بدون شارژ مجدد دوام می‌آورد. بر اساس گزارش شرکت HDM، میزان سلامت باتری پس از ۸۰۰ بار شارژ تا ۸۰ درصد خواهد بود. از دیگر نکات مهم این گوشی می‌توان به گواهی IP52، اسکنر اثر انگشت روی دکمه قفل و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایت گوشی نوکیا G42 در دو رنگ بنفش و مشکی با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه می‌شود. پکیج‌های تعمیر هم با قیمت‌های ۵۰ دلار برای صفحه نمایش، ۲۵ دلار برای باتری و ۲۰ دلار برای درگاه شارژ به فروش می‌رسند.

اخبار مرتبط: