شرکت HMD از ۲ گوشی هوشمند نوکیا جی ۳۱۰ و نوکیا سی ۲۱۰ رونمایی کرد که با قیمت‌های ۱۹۰ و ۱۱۰ دلار روانه بازار می‌شوند.

شرکت HMD مالک نوکیا، ۲ گوشی هوشمند اقتصادی جدید را معرفی کرد که هم اکنون در وب‌سایت این شرکت قرار گرفته‌اند و به‌زودی در بازار عرضه می‌شوند.

گوشی اول، نوکیا جی ۳۱۰ به تراشه اسنپدراگون +۴۸۰، حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شده است. این گوشی از صفحه‌نمایش ۶.۵۶ اینچی LCD با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی درون ناچ قطره‌ای بهره می‌برد.

در پنل پشتی این گوشی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. همچنین قابلیت استفاده از فیلترهای هوش مصنوعی در تصاویر ثبت شده وجود دارد و از OZO نوکیا برای ثبت صدای فیلم در این گوشی استفاده شده است.

The $110 Nokia C210 phone was introduced

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی جی ۳۱۰ توسط شارژ سریع ۲۰ واتی تغذیه می‌شود. از دیگر مشخصات کلیدی این گوشی می‌توان به اندروید ۱۳، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، پشتیبانی از شبکه 5G، اسلات کارت میکرو اس‌دی و IP52 برای محافظت در برابر پاشش آب اشاره کرد.

نوکیا برای ساخت این گوشی با شرکت iFixit همکاری کرده تا تعمیر آن به سادگی انجام پذیرد. طراحی آن به کاربران این امکان را می‌دهد به‌راحتی دستگاه را تعمیر کنند و در کنار آن، راهنما و قطعات تعمیر این دستگاه هم عرضه می‌شود.

این گوشی فقط در رنگ آبی عرضه می‌شود و از ۲ شهریور ماه با قیمت ۱۸۶ دلار روانه بازار خواهد شد.

گوشی دوم نوکیا سی ۲۱۰ نام دارد. این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۶۶۲، حافظه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی مجهز شده است. پنل نمایشگر ۶.۳ اینچی LCD با رزولوشن ۷۲۰ پیکسلی در این گوشی تعبیه شده که توسط محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم در ناچ قطره‌ای قرار گرفته است و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق در ماژول دوربین قرار دارد.

این گوشی از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، اندروید ۱۳، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و بلوتوث ۵.۱ بهره می‌برد. سری سی نوکیا شامل اقتصادی‌ترین گوشی‌های برند فنلاندی بوده و نوکیا سی ۲۱۰ برای کاربرانی که علاقه به خرید گوشی با قیمت بسیار پایین دارند طراحی شده است. به همین دلیل، این گوشی از ۲۳ شهریور ماه با قیمت ۱۱۰ دلار عرضه می‌شود و فقط رنگ مشکی برای آن در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط: