شرکت HDM Global از ۲ گوشی جدید نوکیا ۱۵۰ (۲۰۲۳) با مقاومت در برابر آب و گرد و خاک و نوکیا ۱۳۰ موزیک ۲۰ دلاری رونمایی کرد.

گوشی نوکیا ۱۵۰ (۲۰۲۳) علاوه‌بر مقاومت بالا، از ظاهر جذابی برخوردار است. بدنه این گوشی از جنس پلی کربنات رنگی ساخته شده و رنگی روی آن استفاده نشده است و این موضوع باعث می‌شود در صورت خراش برداشتن، جای خط و خش واضح نباشد. این گوشی از استاندارد IP52 پشتیبانی می‌کند که در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است.

در بخش پشتی گوشی پنل بافت دار تعبیه شده که در کنار دکمه‌های متالیک در جلوی آن ظاهری زیبا به این گوشی می‌دهد. البته جدا از این، عملکرد کلی گوشی جدید نوکیا مشابه نوکیا ۱۵۰ (۲۰۲۰) است که ۳ سال پیش عرضه شد.

این گوشی از صفحه‌نمایش ۲.۴ اینچی ۲۴۰×۳۲۰ پیکسلی بهره می‌برد و به سیستم‌عامل +Nokia OS S30 مجهز شده است. از دیگر قابلیت‌های گوشی ۲۰ دلاری نوکیا می‌توان به پشتیبانی از اسلات کارت میکرو اس‌دی اشاره کرد که امکان ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را دارد. این گوشی از دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی، رادیو FM و جک ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برد.

باتری قابل تعویض ۱۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه با یک‌بار شارژ تا ۲۰ ساعت تماس یا ۳۰ ساعت پخش موزیک دوام می‌آورد. همچنین درگاه میکرو یو‌اس‌بی (microUSB) برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

طراحی اسپیکر نوکیا 130

نوکیا ۱۳۰ موزیک، که با نام نوکیا ۱۳۰ (۲۰۲۳) هم شناخته می‌شود مانند نامش با تمرکز بر پخش موسیقی طراحی شده است. به‌جای دوربین پشتی، بلندگوی بزرگی در این دستگاه تعبیه شده است و مانند نوکیا ۱۵۰ از کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری و رادیو FM برای پخش موزیک درنظر گرفته شده است.

این گوشی به همان نمایشگر ۲.۴ اینچی نوکیا ۱۵۰، سیستم عامل، باتری ۱۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و درگاه شارژ microUSB مجهز شده است. البته انتظار می‌رود که گوشی‌های پایه مانند نوکیا ۱۳۰ و ۱۵۰ در آینده نزدیک به استفاده از درگاه ورودی تایپ سی رو بیاورند. همچنین هر ۲ گوشی از ۲ سیم‌کارت و فناوری اینترنت 2G مجهز شده‌اند.

گوشی نوکیا ۱۳۰ در ۲ رنگ آبی تیره و بنفش با قیمت حدود ۲۰ دلار و در رنگ طلایی با قیمت ۲۳.۵ دلار راهی بازار می‌شود. نوکیا ۱۵۰ (۲۰۲۳) در ۳ رنگ مشکی، قرمز و آبی کم‌رنگ با قیمت ۳۰ دلار عرضه می‌شود. البته هنوز تاریخ عرضه دقیق این گوشی‌ها منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود حداکثر تا ۳ هفته دیگر راهی بازار شوند.

اخبار مرتبط: