شرکت نوکیا به تازگی تاریخ عرضه نوکیا 105 4G (2023) که یکی دیگر از گوشی‌های کلاسیک این شرکت محسوب می‌شود را اعلام کرده است. نسخه جدید که کاملا مشابه همان نسخه قدیمی با صفحه‌کلید دکمه‌ای و بدنه پلاستیکی مستطیلی است، از باتری بسیار بزرگ‌تری برخوردار است. نسخه به‌روز شده نوکیا 105 همچنین از Alipay پشتیبانی کرده و همین حالا می‌توانید تنها با 199 یوآن (20 دلار) آن را پیش خرید کنید. قیمت این گوشی در زمان عرضه 299 یوآن خواهد بود.

در مقایسه با نسخه قدیمی، Nokia 105 4G چندین به‌روز‌رسانی بزرگ را تجربه کرده که شامل افزایش 42 درصدی ظرفیت باتری به 1450 میلی آمپر ساعتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، بلوتوث 5.0، پشتیبانی از Migu music و برخورداری از عملکردهای Himalaya می‌شود. نوشته‌های روی کلیدهای فیزیکی نیز بزرگ‌تر شده‌اند و دستگاه در دو رنگ‌بندی مشکی و آبی وارد بازار خواهد شد. هرچند قابلیت پخش صدای آن حذف شده است.

با وجود تمام تغییرات و به‌روز‌رسانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، طراحی ظاهری Nokia 105 4G کاملا مشابه نسخه قدیمی بوده و برای استفاده سالمندان، کودکان و کسانی که به یک گوشی دوم نیاز دارند مناسب است. نوکیا 105 4G از Alipay پشتیبانی کرده و تنها با فشار دادن یک کلید به این درگاه پرداخت متصل می‌شود. این گوشی همچنین قابلیت خواندن و اسکن بارکد و کد QR را نیز دارد.

طراحی نوکیا 105 2023

Nokia 105 4G از دو نانو سیمکارت 4G پشتیانی کرده و می‌تواند به صورت همزمان از هردو آنها استفاده کند. این گوشی همچنین از تماس‌های صوتی VoLTE HD پشتیبانی نموده و کیفیت تماس مناسبی دارد. از دیگر قابلیت‌هایNokia 105 4G می‌توان به رادیو بی‌سیم، چراغ‌قوه و البته بازی خاطره‌انگیز Snake اشاره کرد که به صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده است.

نوکیا 105 4G از تراشه T107 شرکت UNISOC استفاده می‌کند که جانشین لایقی برای مدل کلاسیکش محسوب می‌شود. این گوشی در تاریخ 8 اردیبهشت ماه وارد بازار می‌شود و گزینه ایده آلی برای کسانی است که به دنبال یک گوشی دوم ارزان‌قیمت می‌گردند.

خبر مرتبط: رونمایی از نوکیا C12 Plus + مشخصات فنی