شرکت Nio قصد دارد ۳۰ شهریور ماه از اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کند، دستگاهی که با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و نمایشگری لبه خمیده در حد پرچمداران اندرویدی ظاهر می‌شود.

سی‌ام شهریور‌ماه و پس از چندین‌بار تاخیر، بالاخره ابرشرکت سازنده خودرو برقی Nio اولین گوشی هوشمند خود را معرفی می‌کند. هنگام معرفی نسخه جدید خودروی EC6 یک ویدیو پخش شد که طی ۵۰ ثانیه ابتدایی آن، چندین بار یک گوشی هوشمند به نمایش درآمد. این مسئله باعث شد مخاطبان نسبت به ورود قریب‌الوقوع این شرکت به بازار موبایل کنجکاو شوند.

در گوشی به‌نمایش درآمده، در مورد زبان طراحی اتومبیل مذکور صحبت می‌شود. البته خود گوشی هم با توجه به حاشیه بسیار نازک و صفحه‌نمایش با لبه خمیده، ظاهر جذابی دارد که تعهد این شرکت را به طراحی زیبا نشان می‌دهد. همچنین دوربین سلفی در پانچ هول بسیار کوچک قرار گرفته است تا حاشیه بالایی نازک بماند. بنابراین طراحی آن مطابق مد روز است و نکته آزار‌دهنده‌ای ندارد.

اما طراحی عالی به‌معنی فراموش کردن عملکرد دستگاه نیست. زیر نمایشگر، حسگر اثر انگشت تعبیه شده است که در پرچمداران و گوشی‌های رده بالا اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در ویدیو نمایی از پشت گوشی وجود ندارد و بنابراین از تعداد دوربین‌های آن، اطلاعی در دست نیست.

چندی پیش هم یکی از کاربران شبکه اجتماعی چینی وایبو مدعی شد که به‌زودی گوشی Nio معرفی می‌شود و مدیران آن منتظر زمان درست برای بازاریابی این دستگاه هستند. گفته می‌شود تا پایان ماه سپتامبر یعنی حدود ۱۰ روز دیگر این شرکت برای فروش آماده می‌شود.

اولین تصویر گوشی جدید Nio لو رفت

با گذراندن تست بنچ‌مارک آنتوتو، برخی از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه آشکار شده است. این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره برده که یکی از بهترین تراشه‌های موجود در بازار به‌شمار می‌رود. در کنار تراشه، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی قرار دارد. البته ۲ نسخه دیگر هم وجود دارد که اولی با حافظه رم و داخلی ۱۶ و ۵۱۲ گیگابایت و دومی با حافظه رم ۱۶ و حافظه داخلی یک ترابایت عرضه می‌شوند.

وظیفه ساخت گوشی Nio به عهده‌ شرکت چینی «Lens Technology» افتاده که اولین تجربه آن در ساخت گوشی هوشمند نیست. درحقیقت، این شرکت لنز و برخی دیگر از قطعات آیفون را برای اپل تامین می‌کند و قرارداد ۲ ساله با شرکت تسلا دارد. همچنین ۳ روز قبل این گوشی گواهی CCC را دریافت کرد که اطلاعات بیشتری را در اختیار می‌گذارد.

براساس گواهی CCC، این گوشی از شارژ ۱۰۰ واتی بهره می‌برد. برای مقایسه، سری آیفون ۱۵ که هفته گذشته معرفی شد به شارژ ۲۷ واتی مجهز شده است. به‌نظر می‌رسد با طراحی، حاشیه باریک نمایشگر، تراشه قدرتمند، حافظه رم و داخلی قابل توجه و شارژ سریع، این گوشی در حد دستگاه‌های پرچمدار باشد و بقیه مشخصات فاش نشده آن مانند تکنولوژی نمایشگر، دوربین و ظرفیت باتری هم مطابق بقیه پرچمداران اندرویدی باشد.

اخبا مرتبط: