به نظر می‌رسد عرضه کنسول نینتندو سوئیچ 2 با تاخیر مواجه شده و خبری از انتشار آن در ماه مارس سال 2025 نخواهد بود.

کریس دینگ از وبسایت GamesIndustry، جزئیاتی جدید از تاریخ عرضه کنسول نینتندو سوئیچ 2 به اشتراک گذاشت. در جدیدترین پادکست خود، وی عنوان کرد که هیچ‌کدام از توسعه‌دهنده‌های صنعت بازی‌های ویدئویی خود را برای کنسول جدید نینتندو در اوایل 2025 آماده نکرده‌اند چون به آنان گفته شده که این دستگاه در سال مالی‌جاری عرضه نمی‌شود. حال برخی انتظار دارند که این دستگاه در ماه آوریل یا می به بازار عرضه شود اما سازندگان هنوز اطلاعیه رسمی در مورد تاریخ عرضه احتمالی آن مطرح نکرده‌اند.

کنسول دستی ژاپنی

عرضه دیرهنگام نینتندو سوئیچ 2 قطعاً نگران‌کننده است زیرا سخت‌افزار این کنسول مدت طولانی است که آماده شده و حتی کارکنان و افراد حاضر در شرکت NVIDIA نیز از عرضه دیرهنگام این کنسول متعجب شده‌اند. مشخص نیست که این تاخیرها از سوی نینتندو به چه دلیل رخ داده اما قطعاً تاثیر منفی بر روی کنسول خواهد گذاشت. به گفته بسیاری، سخت‌افزار این دستگاه برای سال 2024 نیز کمی قدیمی بود اما حال که انتشار آن به اواسط 2025 موکول شده، شرایط برای آن سخت‌تر خواهد شد.

عرضه کنسول نینتندو سوئیچ 2 در سال مالی آینده، باعث می‌شود این غول ژاپنی زمان کافی برای توسعه نسخه‌های متعددی از این کنسول داشته باشد تا بتواند نسبت مناسبی میان عرضه و تقاضای کنسول برقرار کند و در زمان عرضه، هیچ فروشگاهی با کمبود مواجه نشود. چندی پیش نیز سران نینتندو عنوان کردند که هدف اصلی آنان نیز همین موضوع است و قصد دارند در روز عرضه، به‌قدری دستگاه در دسترس باشد که همه علاقمندان موفق به خرید آن شوند.

تا به این لحظه، متاسفانه نینتندو سوئیچ 2 به‌صورت رسمی معرفی نشده و جزئیاتی که از آن در دست داریم نیز شایعه محسوب می‌شود. مشخص نیست که شرکت سازنده چه وقت از این دستگاه رسماً رونمایی خواهد کرد اما ظاهراً برای رسیدن به این مرحله، باید حداقل چندین ماه منتظر بمانیم.