به تازگی، شبیه‌ساز نینتندو که دلتا نام دارد، به نسخه 1.6 بروز شد و این آپدیت جدید، امکاناتی بسیار کاربردی را به آن اضافه می‌کند و باعث می‌شود افراد بیشتری به این شبیه‌ساز بازی‌های نینتندو دسترسی داشته باشند.

شرکت سازنده دلتا تا به این لحظه شهرت و محبوبیت مناسبی برای خود کسب کرده و بازی‌های شبیه‌ساز را با کیفیتی مناسب و به شکلی راضی کننده تحویل بازیکنان می‌دهد. تمرکز این آپدیت جدید، پشتیبانی کامل از آیپد بود و حال می‌توانید به راحتی و بدون هیچ اتلاف وقتی، میان دستگاه‌های آیفون و آیپد خود سوئیچ کنید و به راحتی از این شبیه‌ساز بر روی هر دو استفاده نمایید. علاوه بر این‌ها، در آپدیت جدید بهبودهایی برای اجرای بازی‌های کنسول نینتندو DS، طراحی ظاهری جدید، افزوده شدن گزینه‌های بیشتری به منو و حتی یک لوگوی جدید نیز لحاظ شده است.

 نینتندو

این آپدیت جدید در حال حاضر بر روی اپل استور و فروشگاه AltStorePAL در دسترس است و کاربران می‌توانند اقدام به دانلود و بروزرسانی شبیه‌ساز نینتندو بر روی دستگاه‌های خود کنند. با عرضه این آپدیت، قولی که شرکت Riley Testut، سازنده شبیه‌ساز دلتا سه ماه پیش به کاربرانش داده بود، بالاخره به سرانجام رسید. کاربران آیپد در حال حاضر می‌توانند به کمک دلتا، از کاتالوگ بازی‌های نینتندو به صورت تمام صفحه لذت ببرند و حتی از Stage Manager و Split View نیز برای مولتی‌تسکینگ کمک بگیرند.

آپدیت جدید شبیه‌ساز نینتندو یعنی دلتا، بدون دردسر عرضه نشده و به گفته سازندگان، یکی از مشکلات احتمالی، از دست رفتن فایل‌های ذخیره بازی‌هایتان است. به همین دلیل، توصیه شده که قبل از ارتقا به نسخه جدید، حتماً در داخل بازی‌ها پیشرفت خود را ذخیره کنید و تنها به ذخیره برنامه اکتفا نکنید. خوشبختانه شرکت Riley Testut راه‌حلی نیز برای این موضوع اندیشیده و در این زمینه کاربرانش را تنها نگذاشته است. این شرکت اپلیکیشنی به نام Delta Legacy عرضه کرده که به کمک آن، مدیریت فایل‌های ذخیره و انتقال از نسخه‌های قدیمی به نسخه جدیدتر راحت و بدون دردسر خواهد بود.