طبق برخی گزارش‌ها، قانون جدیدی برای گارانتی گوشی و برخی دیگر از محصولات در نظر گرفته شده است که شرایط آن به نفع کاربران است و کاربران با استفاده از شرایط جدید گارانتی گوشی و سایر محصولات به راحتی می‌توانند در صورت وجود مشکل آن را پیگیری نمایند. در ادامه به توضیح این قانون جدید و شرایط آن می‌پردازیم.

ما در تیم تحریریه علاءالدین برای بررسی این موضوع برچسب گارانتی برخی محصولات جدید را بررسی کردیم و شرایط جدید در آن‌ها نیز ذکر شده بود. طبق گزارش منتشر شده، با تصویب قانون جدید گارانتی که تاکنون برای گوشی، ایرپاد و اپل واچ و برخی محصولات دیگر فعال شده است، کاربران باید قبل از باز کردن جعبه گوشی از سریال نامبر به روی جعبه فیلم بگیرند و در ادامه فیلم ضبط شده کاربران باید از جعبه گشایی و دستگاه خود نیز فیلم بگیرند.

علاوه بر این طبق قانون کاربران موظف‌اند در انتهای ویدیو شماره سریال دستگاه را نیز نشان دهند. اگر محصول گارانتی شده اپل واچ یا گوشی باشد، کاربران باید شماره سریال دستگاه را درون تنظیمات گوشی نیز نشان دهند. اگر هم وسیله گارانتی شده ایرپاد باشد، کاربران باید آن را به گوشی خود متصل کنند و پس از اتصال درون تنظیمات ایرپاد، شماره سریال کیس شارژ و دو گوشی را درون ویدیو نشان دهند.

در این صورت و با استفاده از فیلم ضبط شده، شرکت گارانتی کننده موظف است که در صورت وجود مشکل در دستگاه که درون فیلم نیز ضبط شده است، به مشکل رسیدگی کند و پاسخ گو باشد.

گرفتن ویدیو هنگام آنباکس ایرپادز پرو

شاید در نگاه اول این موضوع اندکی کاربران را به مشکل بیندازد. اما در نهایت این قانون کاملاً به نفع کاربران است. چرا که در صورت وجود ایراد فیزیکی پس از جعبه گشایی، کاربران به راحتی می‌توانند مشکل خود را اثبات کنند و مشکل خود را نیز برطرف کنند.

همچنین طبق این قانون شرکت گارانتی کننده موظف است که در صورت وجود مشکل و ارائه فیلم جعبه گشایی که در آن شماره سریال دستگاه و پلمپ بودن آن پیش از جعبه گشایی معلوم است، مشکل خریدار را حل کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این قانون برای همه محصولات این حوزه است و تا کنون برخی گارانتی‌ها توضیح این شرایط جدید را درون سایت خود گذاشته‌اند. به عنوان مثال ما به روی برخی از گارانتی ایرپاد ها شاهد برچسب جدید برای توضیح شرایط این قانون هستیم. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر باید اندکی منتظر ماند و به سایت شرکت‌های گارانتی کننده این محصولات سر زد.

پیش از این برخی افراد سودجو با جا زدن محصول مشابه به عنوان محصول تحت گارانتی، درخواست تعویض محصول را داشتند. اما از این پس با تصویب این قانون خیال کاربران راحت خواهد بود.

نظر شما درباره شرایط جدید گارانتی گوشی و سایر محصولات این حوزه چیست؟ آیا با اجرای این قانون موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط:‌ نصب iOS 16 بر روی 70 درصد آیفون‌ها