پس از گذشت 100 روز از عرضه iOS 16، این سیستم عامل تقریباً روی 70 درصد آیفون‌ها نصب شده است. طبق گفته وب‌سایت تحلیلی شخص ثالث Mixpanel، بر روی حدود 70 درصد دستگاه‌های سازگار با این سیستم عامل نصب iOS 16 انجام می‌شود. این موضوع با نزدیک شدن به تاریخ 100 روزه شدن به‌روزرسانی iOS 16 اتفاق افتاده است.

سیستم عامل iOS 16 در تاریخ 12 سپتامبر 2022 برای عموم منتشر شد. در ابتدا عملکرد بهتری نسبت به آپدیت iOS 15 در سال گذشته داشت. برای همین کاربران آیفونی خیلی سریع دستگاه خود را به جدیدترین نسخه به‌روز می‌کردند. شرکت اپل به صورت دوره‌ای شماره‌های پذیرش آخرین سیستم عامل خود را به اشتراک می‌گذارد، اما هنوز این کار را برای iOS 16 انجام نداده است.

طبق گفته Mixpanel، سیستم عامل iOS 16 بر روی 68.90 درصد دستگاه‌ها نصب شده است. این در حالی است که 24.82 درصد آیفون‌ها از iOS 15 و در حدود 7 درصد از سیستم عامل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. iOS 16 از زمان انتشار خود در ماه سپتامبر به‌روزرسانی‌های متعددی داشته است. به این صورت که باگ‌هایی را که قبلاً توسط کاربران تجربه می‌کردند برطرف می‌کرد. این موضوع باعث می‌شد برخی از آنها تمایلی به به‌روزرسانی نداشته باشند.

انتظار می‌رود اپل، iOS 16.2 را در این ماه منتشر کند. این آپدیت شامل چندین ویژگی جدید از جمله Apple Music Sing، حفاظت از داده‌های پیشرفته، ویجت‌های جدید Lock Screen، گزینه‌های جدید برای نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 پرو و غیره را برای کاربران آیفون خواهد بود.

برای دریافت اخبار مرتبط با ریجستری آیفون ۱۴ در ایران کلیک کنید. در در رسانه علاءالدین، می‌توانید اخبار مربوط به دنیای تکنولوژی به‌خصوص حوزه موبایل را در قسمت اخبار مطالعه نمایید.

خبر مرتبط: بازگشت کیبورد SwiftKey به iOS