مایکروسافت نسخه جدید ایکس باکس سری اس را در رنگ مشکی و حافظه یک ترابایتی به بازار عرضه کرد.

ایکس باکس سری اس عملکرد خوبی داشت و به‌نوعی بهتر از سری ایکس عمل کرد. دلیل آن هم قیمت خوب و طراحی بهینه آن است. کنسول سری اس از همان پردازنده موجود در کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس استفاده کرده ولی کمی ضعیف‌تر است. این کنسول مقدار رم کمتر و قدرت گرافیکی کمتری دارد.

مایکروسافت این کنسول را برای کسانی طراحی کرده که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای کنسول پرداخت کنند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات ایکس باکس سری اس حافظه آن است. این کنسول دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه بوده که ۳۶۴ گیگابایت آن در دسترس کاربر است.

گیمرها برای افزایش حافظه کنسول سری اس مجبور بودند حافظه جانبی مخصوصی را خریداری کنند که این حافظه جانبی با قیمت بالا ارزش خرید نداشت. نسخه جدید ایکس باکس سری اس برخلاف مدل استاندارد آن که ۵۱۲ گیگابایت حافظه داشت، با حافظه ۱ ترابایت عرضه شد. مدل جدید، یک کنسول تماما مشکی به همراه دسته‌ی مشکی رنگ است.

البته نباید انتظار عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها را از این نسخه داشت. مایکروسافت توان پردازشی این کنسول را تغییر نداده و فقط سعی کرده با افزایش حافظه، یکی از مشکلات اصلی آن را برطرف کند.

ایکس باکس سری اس و ایکس، بازی‌های مشابهی را اجرا می‌کنند. با این حال سری اس، دیسک درایور ندارد و از بازی‌های با دیسک نوری پشتیبانی نمی‌کند.

سری ایکس این دستگاه برای بازی‌هایی با رزولوشن 4k طراحی شده است، در حالی که نسخه جدید ایکس باکس سری اس، سخت‌افزار گرافیکی رده پایین‌تری دارد و از بازی‌های با رزولوشن 1080p , 144op پشتیبانی می‌کند.

باید دید با وجود تفاوت‌های ایکس باکس سری اس و ایکس و با وجود قیمت بالای سری اس آیا گیمرها تمایلی برای خرید سری اس خواهند داشت یا خیر؟

معرفی نسخه ۱ ترابایتی ایکس باکس سری S