احتمالا کمپانی سامسونگ در رویداد بعدی گلکسی آنپکد که قرار است طی ماه جولای برگزار شود به معرفی چند دستگاه جدید از جمله نسخه جدید Z Flip 6 می‌پردازد.

شنیده‌ها حاکی است که سامسونگ قصد دارد گوشی Z Flip 6 را با تغییرات جزئی در مراسم Galaxy Unpacked ماه جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) معرفی کند. بعضی از اطلاعات مربوط به باتری و شارژ و درگاه اتصال این دستگاه اکنون فاش شده است. این اطلاعات از طریق سرتیفیکیت FCC لو رفته که اخیرا شرکت سامسونگ برای گوشی موردنظر توانسته آن را دریافت کند. براساس اطلاعات منتشر شده این دستگاه دارای دو باتری با مشخصات 1.097 میلی آمپرساعت و 2.790 میلی آمپرساعت است. هردوباتری توسط شرکت ATL ساخته شده‌اند و گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که توان ترکیبی این باتری‌ها برابر با 3887 میلی آمپرساعت است. البته این ظرفیت ارزیابی شده باتری گوشی است و احتمالا این دستگاه با باتری 4000 میلی آمپرساعت به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

Z Flip 6

همچنین گواهی FCC نشان می‌دهد که نسخه جدید Z Flip 6 دارای GPS, قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G, همچنین Wi-Fi 6 و بلوتوث و NFC است. بنابراین تلفن تاشوی آینده کمپانی سامسونگ از Wi-Fi 7 پشتیبانی نمی‌کند. نکته دیگر اینکه شارژ این دستگاه با شارژر EP-TA800 با توان 25 وات USB PD امتحان شده است. گفته می‌شود که این دستگاه احتمالا از همان طراحی Z Flip 5 بهره می‌برد.

انتظار می‌رود Z Flip 6 دارای پردازنده اسنپدراگون 8 از نوع Gen 4 با رم 8 و 12 گیگابایت و همچنین حافظه داخلی 128 و 256 و 512 گیگابایت باشد. سیستم عامل این گوشی اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6.1.1 است و برای 7 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کند. درمورد صفحه نمایش آن نیز گفته می‌شود نسبت به نسخه قبلی‌اش تغییری ندارد. بنابراین نسخه جدید Z Flip 6 دارای صفحه نمایش 3.4 اینچی بیرونی از نوع OLED تاشو و همچنین صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی با فرکانس 120 هرتز خواهد بود. احتمالا این گوشی دارای کیفیت IPX8, بلندگوهای استریو و حسگر اثر انگشت در اطراف است.

اخبار مرتبط: گلکسی زد فلیپ ۶ با نمایشگر ۵۰ میکرونی معرفی می‌شود؛ کاهش فرورفتگی پرچمدار کره‌ای