چند روز است که شرکت OpenAI و مدیر‌عامل آن تمامی اخبار را به خود اختصاص داده‌اند اما حالا نوبت آن رسیده که در مورد آپدیت چت جی‌پی‌تی صحبت کنیم.

با وجود اتفاقاتی که در چند روز گذشته برای سازندگان این ربات هوش مصنوعی رخ داده، بروزرسانی جدید چت جی‌پی‌تی برای کاربران اندروید و آی‌او‌اس ارائه شده که ویژگی‌های جذابی را به همراه دارد. نکته مهم این است که ویژگی‌های جدید برای تمامی کاربران ارائه می‌شوند و استفاده از آن‌ها فقط به کاربرانی که اشتراک را خریداری کرده‌اند محدود نمی‌شود.

در آپدیت چت جی‌پی‌تی می‌توانید در صفحه چت روی گزینه هدفون کلیک کنید تا ربات تمامی حرف‌هایتان را به متن تبدیل کند. سپس این متن توسط مدل‌های هوش مصنوعی ترجمه شده و پاسخ آن هم به صورت صوتی بیان می‌شود. این موضوع می‌تواند چت جی‌پی‌تی را به دستیار‌های صوتی عادی شبیه کند و توانایی‌های آن را افزایش دهد.

استفاده از ویژگی جدید تشخیص صدا OpenAI

همچنین می‌توانید زبان ربات را از بین 35 گزینه انتخاب کنید و حتی صدای دلخواه‌تان را روی آن تنظیم کنید. این موضوعات نشان می‌دهد که شرکت OpenAI زمان زیادی را برای اضافه کردن این ویژگی صرف کرده و قصد داشته تا به کمک آن، با دستیار‌های صوتی رقابت کند. این ویژگی در ماه سپتامبر به چت جی‌پی‌تی پلاس اضافه شد اما حالا استفاده از آن برای کاربران رایگان هم ممکن است.

همچنین دقت داشته باشید که ویژگی‌های جدید برای اپلیکیشن چت جی‌پی‌تی فعال شده و اضافه شدن آن‌ها به سایت ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد.

پیشرفت هوش مصنوعی ترندی است که در سال 2024 شرکت‌های زیادی روی آن تمرکز کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که امکانات آن افزایش پیدا کند. این پیشرفت حتی روی صنعت موبایل هم تاثیر گذاشته و حالا شاهد عرضه دستگاه‌هایی مثل سری پیکسل ۸ و گلکسی اس ۲۴ سامسونگ هستیم.

شایعه شده که سری جدید دستگاه‌های گلکسی سامسونگ قرار است به کمک مدل هوش مصنوعی این شرکت، به امکانات خاصی دسترسی داشته باشند و تمامی عملیات‌های خود را به کمک پردازنده و به صورت آفلاین انجام دهند.

مطالب مرتبط:‌ مقایسه چت جی‌پی‌تی، مایکروسافت بینگ و گوگل بارد؛ وقتی ربات‌ها گلاویز می‌شوند