به نظر می‌رسد که با عرضه سیستم عامل iOS 18 در پاییز سال جاری، باید انتظار ویژگی جدید سیری را داشته باشیم که این دستیار صوتی را متحول می‌کند.

شرکت اپل در مراسم WWDC 2024 بالاخره قدم به دنیای هوش مصنوعی گذاشت و با معرفی Apple Intelligence، ویژگی‌های AI خود را به نمایش گذاشت. برخی از این قابلیت‌ها با معرفی iOS 18 در دسترس خواهند بود حال، بتای iOS 18.1 که چندی پیش در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت، نیم‌نگاهی به این قابلیت‌ها دارد و ویژگی‌های جذابی را ارائه داده است. قابل ذکر است که تمامی قابلیت‌های معرفی شده در این لحظه در دسترس نیستند اما به زودی، اپل آنان را نیز تکمیل و اضافه خواهد کرد. مهم‌ترین بخش Apple Intelligence، ادغام آن با سیری و قابلیت‌های جذابی است که در این راستا حاصل شده و می‌توانیم در نسخه بتا، نگاهی به آن داشته باشیم.

سیری در بتای iOS 18.1 نمادی از شروع دورانی جدید و انقلابی برای این دستیار صوتی کاربردی و دوست‌داشتنی است. علاوه بر به ارمغان آوردن قابلیت‌های Apple Intelligence، این دستیار صوتی تغییرات ظاهری بزرگی را نیز تجربه کرده است. از این به بعد، شکل آن از یک گوی شناور تبدیل به انیمیشنی از یک نور درخشان شده که از لحاظ ظاهری، انتخابی زیبا و هوشمندانه است.

ویژگی‌های جدید سیری، تنها به تغییرات ظاهری مربوط نمی‌شوند و به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی، این دستیار صوتی شروع به شناختن کاربر کرده و در نهایت، دستورات و خواسته‌های وی را بهتر درک و اجرا می‌کند. در این زمینه، باید انتظار کمی مشکل را نیز داشته باشید زیرا Apple Intelligence تازه به میان آمده و هنوز ویزگی مرتبط با آن در فاز بتا قرار دارند و نهایی نشده‌اند.

سیری با هوش مصنوعی اپل باهوش‌تر می‌شود

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حال حاضر سیری، درک نکردن هدف کاربر است که باعث می‌شود یا پاسخ‌هایی اشتباه بدهد یا برداشت نادرستی از خواسته کاربر داشته و اطلاعاتی نادرست در اختیار وی بگذارد. در آپدیت جدید، این مشکل کمی بهتر شده و حتی اگر شما درخواستتان را با لکنت مطرح کنید، باز هم سیری متوجه شده و سعی می‌کند درکی از هدفتان داشته باشد تا درخواست را به شکل صحیح اجرا کند. حال علاوه بر دستورات صوتی، با دوبار کلیک کردن روی دکمه Home، می‌توانید حالت نوشتاری سیری را فعال کرده و از این طریق، درخواست‌های خود را مطرح کنید.

در آینده، ویژگی‌های پیشرفته‌تر و پاسخگویی هوشمندانه‌تری در انتظار سیری است اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد شرکت اپل این هوش مصنوعی را در زمینه شناخت محصولاتش به خوبی تربیت کرده است. سیری می‌تواند برای نیازهای مختلف شما محصولات متنوعی از اپل پیشنهاد کند، اطلاعاتی در مورد هر محصول با شما به اشتراک بگذارد یا آموزش‎‌هایی در مورد قابلیت‌های مختلف آن به شما بدهد و از جوانب مختلف، برایتان شرح دهد.

در جریان مراسم WWDC، اپل از جمله ویژگی‌های جدید سیری که به لطف Apple Intelligence ممکن شده، به شناخت بیشتر کاربر اشاره کرد. این دستیار صوتی با شناخت علایق و اهداف کاربر، می‌تواند به نوعی شخصی‌سازی شود تا هدف و خواسته‌های شما را بهتر متوجه و در نهایت اجرا کند. بر طبق گزارشی، این قابلیت تا سال 2025 کامل نخواهد شد اما اخیرا گزارشی از سوی وال استریت ژورنال عنوان کرده که باید تا پایان سال جاری، انتظار تکمیل شدن این قابلیت را داشته باشیم. به گفته این گزارش، قبل از شب عید کریسمس، ادغام سیری با ChatGPT تکمیل شده و این دستیار صوتی، گزینه‌های شخصی‌سازی شده بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با عرضه آپدیت بتای iOS 18.1، ویژگی‌های جدید سیری در دسترس قرار گرفته و برخی مشکلات احتمالی آن رفع شدند. با این حال، انتظار می‌رود در آینده با تکمیل‌تر شدن کار اپل بر روی Apple Intelligence، شاهد هوشمندتر شدن سیری و در دسترس قرار گرفتن قابلیت‌های مهیج آن از جمله ادغام کامل با ChatGPT باشیم که می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد برای کاربر خلق کند.