نسخه بتای اندروید 14 در حال حاضر برای برخی از گوشی‌های هوشمند در دسترس است و گوگل اخیراً دومین به‌روزرسانی بتا آن را ارائه کرده است، بنابراین مردم وقت داشتند تا سیستم‌عامل آینده گوگل را امتحان کنند و برخی از ویژگی‌های جدید را کشف کنند. به نظر می‌رسد که غول جستجو در حال برنامه‌ریزی برای بهبود ضبط صفحه اندروید ۱۴ است.

در حال حاضر، عملکرد ضبط صفحه در اندروید به شما این امکان را می‌دهد تا ضبط صدا را خاموش کنید و لمس‌ها را پنهان کنید. ضبط صفحه جدید قرار است به شما این امکان را بدهد تا ضبط را به یک برنامه محدود کنید یا اطلاعات شخصی مانند اعلان‌ها را هنگام ضبط پنهان کنید.

اما این بهبود دقیقا به چه صورت است؟ میشال رحمان از متخصصان اندروید در مورد بهبود ضبط صفحه اندروید ۱۴ در توییتر خود نشان داد که قابلیت‌های جدید چگونه کار می‌کنند. همان‌طور که روی گزینه ضبط تک برنامه ضربه می‌زنید، یک چرخ با برنامه های اخیراً باز شده شما ظاهر می‌شود. لیست کامل برنامه‌ها در این بخش نیز موجود است. با خروج از برنامه در حین ضبط، صفحه تا زمانی که به برنامه برگردید سیاه می‌شود، بنابراین هیچ یک از اقدامات شما در خارج از آن برنامه ضبط نخواهد شد.

از طرف دیگر، می‌توانید انتخاب کنید که همه چیز را ضبط کنید اما فقط اطلاعات حساس مانند اعلان‌ها را پنهان کنید. در واقع، کل نوار وضعیت در ضبط پنهان خواهد بود.

در حال حاضر برخی از ویژگی‌های مرتبط با حریم خصوصی برای ضبط صفحه‌نمایش ارائه شده، مثلاً در گوشی‌های سامسونگی که از OneUI بهره می‌برند، اما این اولین باری است که می‌بینیم این ویژگی به‌طور مستقل در اندروید اضافه می‌شود.

خبر مرتبط: امکانات جدید اندروید ۱۴ با عرضه نسخه آزمایشی شماره ۲