اپل بدون شک قصد دارد تا مدل جدید آیفون ۱۵ را در سال 2023 معرفی کند. طبیعتا انتظار داریم برخی از ویژگی‌های مثبت آیفون 14 را روی آیفون‌های سری جدید 15 نیز شاهد باشیم. اخیرا شایعات جدید پیرامون آیفون 15 و چند تصویر مفهومی منتشر شده که تصویر ذهنی ما از آیفون ۱۵ را بیشتر شکل می‌دهد. در ادامه این خبر، شایعات جدید از آیفون ۱۵ را می‌خوانید.

اپل در سری فعلی بین آیفون‌های 14 معمولی و پرو با قرار دادن دادن تراشه‌های پیشرفته‌تر، دوربین‌های بهتر و غیره تفاوت ایجاد کرده است. طبیعتا کسانی که مدل‌های ارزانتر آیفون 14 را خریداری می‌کنند نمی‌توانند از بسیاری از این قابلیت‌های جذاب برخوردار شوند. قابلیت‌هایی که وجه‌های تمایز واقعی بین مدل‌های 13 و 14 هستند. اما این به معنای آن نیست که آیفون‌های 14 معمولی گوشی‌های فوق‌العاده‌ای نیستند!

با این وجود تصاویری که تازه منتشر شده، نشان می‌دهند که آیفون 15 بسیار بهتر از مدل‌های فعلی خواهند بود. این تصاویر که توسط 4RMD روی بستر یوتیوب بارگزاری شده‌اند، نشان می‌دهند که آیفون 15 بسیاری از ویژگی‌های آیفون 14 را برداشته و مال خود می‌کند. اتفاقی که با جزیره دینامیک شروع می‌شود. یکی از تحلیلگران معروف به نام راس یانگ پیش از این هم اعلام کرده بود که تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از شر ناچ خلاص شده و به قابلیت جزیره داینامیک مجهز خواهند شد (حتی مدل‌های معمولی). علاوه بر آن، تصاویر مفهومی جدید نشان می‌دهند که یک نمایشگر ProMotion با نرخ رفرش 120 هرتز روی آیفون‌های 15 قرار می‌گیرد. هرچند براساس شایعات دیگر، بعید است که این اتفاق واقع رخ دهد!

طراحی کناره های خمیده سامسونگ گلکسی زد فلیپ۴

جای جزیره داینامیک روی آیفون‌های 14 معمولی بسیار خالی بود. برای همین dynamic island روی تمام مدل‌های آیفون 15 اتفاق بزرگی خواهد بود، چراکه دیگر همه خریداران می‌توانند از قابلیت‌ها و مزیت‌های جزیره داینامیک، به خصوص Live Activities بهره‌مند شوند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این تصاویر مفهومی به آن اشاره می‌کنند، دوربین 48 مگاپیکسلی است که البته رویا پردازانه به نظر می‌رسد. همچنین این تصاویر نمایه‌ای از رنگ‌‌بندی‌های احتمالی این گوشی‌ها را ارائه می‌کنند که امیدواریم اپل در سال آینده رنگ قرمز را به مدل‌های پرو بیاورد.

طبق شایعات جدید از آیفون ۱۵ و در تصاویر مفهومی همچنین به قرار گرفتن یک پورت شارژ USB-C هم اشاره شده، که البته دور از ذهن نیست. چراکه اپل مجبور است براساس فشارهای اتحادیه اروپا، به این پروت عمومی روی بیاورد. شایعات پیشین هم تأیید می‌کنند که این اتفاق با عرضه آیفون‌های سری 15 رخ خواهد داد.

جدای از این تصاویر که توسط 4RMD منتشر شده‌اند، شایعات دیگری هم پیرامون آیفون‌های 15 در فضای توییتر در حال پخش شدن هستند. شایعات جدید از آیفون ۱۵ به یک موضوع کوچک اما قابل توجه در آیفون‌های نسل بعدی می‌پردازند. یک منبع خبری معروف به نام ShrimpApplePro ادعا کرده که آیفون 15 ممکن است به جای لبه‌های قائم و زاویه دار به کار رفته در آیفون‌های 12، 13 و 14، از لبه‌های خمیده و گرد استفاده کند. اما نه کاملا!

این اتفاق می‌تواند آیفون 15 را با طراحی‌های توسعه یافته جدید اپل همگام کند. چراکه جدیدترین مک‌بوک پرو هم تقریبا از طراحی مشابهی بهره می‌برد. طراحی که در آن لبه‌های دستگاه در یک سمت دارای زاویه قائم هستند و در سمت دیگر خمیده‌اند. درست مانند شکل حرف "J". از آنجایی که آیفون‌های 15 قرار است مدل جدید و نوآورانه‌ای از این گوشی‌ها باشند، اپل تصمیم ندارد تا به روند طراحی‌های قبلی ادامه دهد.

حال هرچقدر هم جذاب و مقبول بوده باشند. گرچه طراحی اخیر آیفون‌ها با لبه‌های طرح صنعتی و زاویه‌دار در سطح جهانی محبوبیت پیدا کرده است، اما اپل سال‌های سال هم از طراحی لبه‌های خمیده هم استفاده می‌کرد. یعنی از آیفون‌های 6 تا 11، و پیش از آن در آیفون‌های نسل اول تا سوم. اما به هر صورت استفاده از لبههای زاویه‌دار با طراحی صنعتی که در آیفون‌های 4 تا 5s هم به کار رفته بود، امروزه به امضای اپل تبدیل شده و محبوبیت بیشتری از طراحی‌های لبه منحنی دارد. با این اوصاف طرح جدید اپل برای بدنه آیفون 15 می‌تواند بهترین ویژگی‌های هر دو مدل طراحی زاویه‌دار و خمیده را گرد هم آورد. یعنی گوشی‌های جدید هم از طراحی اخیر تخت و زیبای مدلهای فعلی برخوردار خواهند بود، هم لبه‌های پشتی تیزی ندارند که باعث شود نگه داشتن گوشی دست را آزار دهد.

ShrimpApplePro همچنین می‌گوید که اپل ممکن است از فلز تیتانیوم به جای فولاد ضدزنگ در بدنه آیفون 15 استفاده کند. با توجه به مزیت‌های فوق‌العاده تیتانیوم، انتظار داریم که تنها آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا از قاب تیتانیومی استفاده کنند، در حالی که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس همچنان از فریم‌های فولاد ضد زنگ استفاده نمایند.

از طرف دیگر با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم اپل روی تکنولوژی شارژر MagSafe، بعید از است که اپل در آیفون‌های نسل آینده از پنل پشتی شیشه‌ای استفاد نکند، چراکه شارژرهای MagSafe با هیچ‌چیز به اندازه شیشه خوب کار نمی‌کنند. بدنه تیتانیومی نقشی کوچک اما بسیار مهم در خانواده بزرگ اپل ایفا کرده است. به عنوان مثال، اپل واچ اولترا، تنها در نسخه تیتانیومی عرضه شده و به طور بالقوه می‌تواند به عنوان یک نمونه آزمایشی برای سنجش میزان علاقه کاربران به استفاده از مواد درجه یک برای ساختن بدنه دستگاه‌های اپل مورد تحلیل قرار بگیرد.

با این حال، منبع خبری تأکید می‌کند که خبرهایش چندان هم قابل اعتماد نیستند، چراکه هنوز برای نتیجه‌گیری قطعی در مورد نسل آینده آیفون 15 زود است و اپل هم شرکتی نیست که به این آسانی خبری از آن درز کند. مخصوصا وقتی پای آیفون‌هایش به میان می‌آید.

انتظار داریم که اپل مدل‌های مختلف آیفون 15 را در شهریور یا مهر ماه سال آینده معرفی کند. طبق شایعات قبلی، آیفون 15 شامل چهار مدل آیفون 15 معمولی، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا می‌شود. انتظار می‌رود که هردو مدل معمولی و پرو کلید فیزیکی تنظیم صدا و دکمه پاور را هم کنار بگذارند. درست همانطور که آیفون 7 کلید سخت‌افزاری هوم را با یک کلید لمسی با حس مشابه، جایگزین کرد.

خبر مرتبط: سنسور پیشرفته سونی در دوربین آیفون ۱۵