طبق گزارش منتشر شده از افشاگری به نام Nikkei، مدل‌های آینده آیفون، یعنی آیفون‌های سری ۱۵، اپل از جدیدترین سنسور سونی در دوربین آیفون ۱۵ (حسگر تصویر سونی) استفاده خواهند کرد.

در مقایسه با سنسورهای استاندارد موجود، حسگر تصویر سونی اجازه دو برابر شدن سیگنال saturation به روی هر پیکسل سنسور را می‌دهد. این موضوع اجازه می‌دهد که نور بیشتری وارد شود و در نتیجه شاهد نور دهی مناسب درون تصاویر هستیم.

از این رو در تصاویر ثبت شده با این حسگر، کمتر شاهد underexposure و overexposure درون عکس‌ها هستیم. علاوه بر این Nikkei به این موضوع نیز اشاره می‌کند که این بهبود کمک می‌کند تا در زمانی که پشت افراد نور پس زمینه قوی وجود دارد، چهره افراد درون عکس‌ها بهتر ثبت شود.

سونی برای ساخت این حسگرها از فناوری نیمه هادی استفاده می‌کند. با استفاده از فناوری نیمه هادی به کار رفته در این حسگرها، سونی فوتودیود‌ها و ترانزیستورها را در لایه‌های جداگانه قرار می‌دهد. از این رو امکان ایجاد فوتودیود‌های بیشتری فراهم می‌شود.

در مقابل هنوز معلوم نیست که آیا این سنسور در تمام مدل‌های آیفون ۱۵ به کار خواهد رفت یا خیر. چرا که ممکن است اپل این حسگر را تنها در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ استفاده کند.

به احتمال زیاد اپل از فناوری جدید سنسور سونی در دوربین آیفون ۱۵ البته در دوربین اصلی استفاده خواهد کرد. چراکه این شرکت غالبا از فناوری‌های مختلفی برای دوربین‌های مختلف آیفون استفاده می‌کند.

طراحی سنسور IMX سونی

علاوه بر این در حال حاضر برخی اخبار دیگر از آیفون ۱۵ نیز منتشر شده است که به احتمال تفاوت طراحی این آیفون با نسل‌های گذشته اشاره می‌کند. طبق شایعات آیفون ۱۵ دارای زبان طراحی جدیدی است و ممکن است لبه‌های گرد داشته باشد. اما تاکنون رندر‌های زیادی در این باره منتشر نشده است و نمی‌توان به طور قطعی در این باره نظر داد.

همچنین شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۵ دارای ویژگی‌های انحصاری جدیدی مانند تراشه A17، درگاه USB-C، رم بیشتر و دوربین بهتر در مدل‌های پرو خواهد بود.

علاوه بر این گزارش های‌منتشر شده به این موضوع نیز اشاره می‌کند که اپل در حال کار به روی یک لنز پریکسوپ است که امکان زوم اپتیکال ۱۰ برابری را به کاربر می‌دهد و مشابه برخی گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است.

نظر شما درباره دوربین آیفون ۱۵ چیست؟ به نظر شما سال آینده نیز اپل می‌تواند با دوربین کاربران خود را شگفت زده کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط:‌ احتمال تغییر طراحی در آیفون ۱۵