حدود ۱۵ میلیون گوشی تاشو در سال ۲۰۲۲ فروخته شد و گوشی‌های تاشو سامسونگ ۸۰ درصد یا نزدیک به ۱۲ میلیون از آنها را تشکیل دادند. در مقابل، ۸ میلیون گوشی تاشو در سال ۲۰۲۱ عرضه شد که سامسونگ ۸۷ درصد از بازار را به خود اختصاص داد. شرکت سامسونگ در حال از دست دادن سهم بازار به رقبای چینی است. اگر شایعه جدید در مورد مشخصات گلکسی زد فولد ۵ را باور کنیم، سامسونگ تلاشی زیادی برای حفط بازار خود نکرده است.

 طبق شایعات گلکسی زد فولد ۵ اساسا یک فولد ۴ با تراشه جدید و ساختار لولای جدید باشد. دستگاه دارای همان صفحه نمایش ۷.۶ اینچی داخلی و ۶.۲ اینچی بیرونی مانند مدل قبلی خود است، اگرچه ممکن است کمی بلندتر و کم عرض‌تر باشد. شایعات اخیر حاکی از آن است که سامسونگ به دلیل موانع تکنولوژیکی از قرار دادن یک اسلات اختصاصی برای اسلات S Pen صرفنظر کرده است.

علاوه بر این، شایعاتی که درباره مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۵ منتشر شده است نشان می‌دهد از همان دوربین فولد ۴ استفاده می‌کند. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی داشته باشد. آیس یونیورس توضیح می‌دهد که استفاده از دوربینی مانند سنسور ISOCELL HP2 200 ممکن نیست،  به این دلیل که سنسور ۱/۱.۳  اینچی برای یک گوشی تاشو خیلی بزرگ است.

طراحی صفحه نمایش سامسونگ گلکسی Z Fold5

سنسور ISOCELL GN3 50MP اندازه ۱/۱.۵۷ اینچی دارد که آن را برای گوشی‌های تاشو مناسب‌تر می‌کند، زیرا باید مشخصات باریک‌تری نسبت به گوشی‌های معمولی داشته باشند.

بنابر شایعات منتشر شده این گوشی می‌تواند دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی 3X را با دوربین تله فوتو ۶۵ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2X جایگزین کند. این خبر هنوز توسط هیچ منبع موثقی ثابت نشده است.

با توجه به قیمت هنگفت گلکسی زد فولد ۵، انتظار می‌رود که دوربین‌های گوشی در سطح پرچم‌دارها باشد. اگرچه کیفیت مطلوبی دارد اما در سطح گوشی‌های رده بالا مانند گلکسی اس ۲۳ اولترا، آیفون ۱۴ پرو مکس و گوگل پیکسل ۷ پرو نیست.

بنابراین ممکن است یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای طرفداران سامسونگ مشکلی ایجاد نکند، با توجه به اینکه در زد فولد ۵ تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و یک لولای dumbbell برای کمتر کردن فرو رفتگی صفحه نمایش استفاده شده است. این ویژگی می‌تواند برخی از کاربران را متقاعد به خرید این دستگاه جدید کند.

خبر مرتبط: گلکسی زد فولد ۵ بدون درگاه قلم عرضه خواهد شد