احتمالا گلکسی زد فولد ۵ بدون درگاه قلم و هیچ حفره داخلی برای جای دادن S Pen در خود عرضه خواهد شد. البته شایعاتی هم وجود دارد که خلاف این را می‌گوید. بر اساس آخرین گزارش های یک خبرگزاری معتبر در کره جنوبی، سامسونگ در طراحی گوشی تاشو جدید خود، تصمیم گرفته بود حفره‌ای را برای قلم S Pen در گوشی قرار دهد.

اما از آنجایی که این کار باعث افزایش ضخامت دستگاه می‌شود، سامسونگ این ایده را کنار گذاشته زیرا Galaxy Z Fold 5 یک لولای جدید خواهد داشت. قرار شده خط تای وسط صفحه‌نمایش به نسبت مدل‌های قبلی کمتر شود. همچنین قطعات داخلی این دستگاه هم چینش جدیدی پیدا کرده‌اند که باعث می‌شود جایی برای قرار دادن یک قلم دیجیتالی در دستگاه باقی نماند.

به نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم داشته تا یک قلم دیجیتالی نازک‌تر طراحی کند و آن را داخل Z Fold5 جای دهد، اما از آنجایی که این کار تجربه کار با قلم را محدود می‌کند، از آن صرف نظر کرده و قصد دارد تا زد فولد ۵ بدون درگاه قلم تولید شود. البته امکان استفاده از قلم دیجیتالی بر روی نمایشگر Z Fold5 وجود دارد، اما باید S Pen را به صورت جداگانه تهیه کرده و در یک کیس یا جای مناسب و مخصوص از آن نگه‌داری کنید.

خبر خوب آن‌ است که سامسونگ قصد دارد تا همچنان به کار و تحقیق خود بر روی یک قلم دیجیتالی نازک‌تر برای گوشی های تاشو خود ادامه دهد. احتمالا شرکت سامسونگ این قلم دیجیتالی نازک را به گوشی Galaxy Z Fold 6 اضافه کند.

خبر مرتبط: صفحه نمایش دوم زد فلیپ ۵ بزرگ‌تر خواهد شد