ایلان ماسک با معرفی محدودیت‌های جدید در توییتر باعث برانگیخته شدن خشم کاربران در این رسانه‌ اجتماعی شد.

از زمانی‌که ایلان ماسک توییتر را با قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، تغییرات در این رسانه اجتماعی با سرعت زیادی اعمال می‌شود. وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌ها اعلام کرد که توییتر بیش از حد ظرفیت خود، نیروی کار استخدام کرده است؛ برهمین‌اساس، حدود ۷۵ درصد از کارمندان در یک بازه زمانی کوتاه اخراج کرد. علاوه‌بر این، دریافت تیک آبی با تغییر اساسی روبه‌رو شد و کاربران برای بهره‌مندی از مزایای آن ملزم به پرداخت ۸ دلار به‌صورت ماهانه شدند.

پس از اعمال تغییرات، ماسک تلاش کرد تا کاربران عادی را به دریافت خرید اشتراک تشویق کند؛ به‌عنوان مثال، با بستن دسترسی کاربران به ویژگی‌های توییتر نظیر ویرایشگر و نوشتن متن بدون محدودیت قصد داشت درآمدزایی توییتر را با پیشرفت چشمگیری نسبت به مدیریت قبلی مواجه کند. اما ماسک دست از تلاش‌های خود برنداشته و روز گذشته با توییتی از محدودیت‌های جدید خبر داد.

ناراحتی کاربران بابت محدودیت جدید توییتر

محدودیت‌ مورد بحث مربوط به تعداد توییت‌هایی است که هر کاربر در روز می‌تواند در تایم‌لاین خود مشاهده کند؛ اما این خبر فورا با واکنش‌ و خشم بسیاری از کاربران در توییتر روبه‌رو شد. ایلان ماسک در توضیح به این موضوع عنوان کرد که محدودیت اعمال شده به‌صورت موقت است و تنها برای جلوگیری از افزایش توانایی‌های چت جی‌پی‌تی و سایر داده‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درحال‌حاضر، اشتراک توییتر بلو برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی ۸ دلار و برای آی او اس ۱۱ دلار به‌صورت ماهانه هزینه دارد؛ با استفاده از این اشتراک کاربران می‌توانند به متن‌های طولانی‌تر، امکان ویرایش یک ساعته دسترسی داشته باشند. علاوه‌بر این، توییتر بلو ۵۰ درصد تبلیغات کمتری را به مشترکان نشان می‌دهد.

نظر شما درباره محدودیت‌های جدید توییتر چیست؟ آیا می‌تواند به این غول رسانه‌ای آسیب بزند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: توییتر محدودیت کاراکترها را به ۲۵ هزار افزایش می‌دهد