با وجود گذشتن حدود 6 ماه از زمان معرفی آیفون 14، علاقه‌مندان تکنولوژی از همین حالا به دنبال مدل بعدی آن هستند. احتمال می‌رود که سری آیفون 15 در دسته برترین گوشی‌های سال 2023 قرار بگیرند و برخی افراد، این موضوع را با تغییر طراحی ظاهری آن مرتبط می‌دانند. حالا رندر‌های جدید آیفون 15 پرو منتشر شده که این تغییرات را بهتر نمایش می‌دهد.

با توجه به گزارشاتی که از سری آیفون 15 منتشر شده، می‌دانیم که اپل قصد دارد در این سری تغییرات مدل‌های پرو با مدل‌های عادی را نسبت به قبل افزایش دهد. حالا تصاویری از مدل پرو منتشر شده که تغییرات این دستگاه نسبت به گذشته را نشان می‌دهد.

در میان این ویژگی‌ها، می‌توان به حاشیه‌های نازک‌تر صفحه نمایش، دکمه‌های حساس به فشار برای ولوم و دکمه سایلنت، فریم تیتانیومی و حاشیه‌های گرد اشاره کرد. مثل سال‌های گذشته، امسال هم ماژول دوربین قرار است از نظر اندازه کمی بزرگ‌تر شود اما این تغییر خیلی محسوس نیست.

یکی از تغییرات مهم دیگر در این سری، تغییر پورت آیفون‌ها است. همانطور که در شایعات اعلام شده بود، اپل تصمیم گرفته تا پورت آیفون‌های خود را به یو اس بی C تغییر دهد. البته این موضوع به معنای استفاده از توان کامل آن نیست و طبق اخبار، اپل توانایی‌های این پورت را محدود کرده است.

طبق شایعات، بدنه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس حالا قرار است نسبت به گذشته کوچکتر شوند، اما تغییر آن‌ها چندان محسوس نیست. اندازه کوچکتر به همراه خمیدگی لبه‌های فریم باعث می‌شود تا در دست گرفتن دستگاه راحت‌تر شود. همچنین اعلام شده که قرار است امسال شاهد رونمایی رنگ خاصی برای این سری باشیم.

طبق رندر‌های جدید آیفون 15 پرو، رنگ جدید قرار است شبیه به رنگ قرمز تیره باشد. کد این رنگ 410D0D اعلام شده و تا قبل از رونمایی دستگاه نمی‌توان در مورد آن نظر دقیقی داد. پیش‌بینی شده که عرضه سری آیفون 15 در ماه سپتامبر انجام شود و ظاهرا هنوز برخی از مشخصات آن منتشر نشده است.

اخبار مرتبط: دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو حساس به فشار هستند