شرکت ارتباطات سیار در نمایشگاه الکامپ 1403 از محصول جدیدی با نام مراقب هوشمند همراه اول رونمایی کرد که دغدغه افراد را برای مراقبت از عزیزانشان برطرف می‌کند.

شرکت همراه اول به‌عنوان بزرگترین اپراتور کشور، در راستای ارائه خدمات جدید، اقدام به معرفی محصول تازه‌ای در نمایشگاه الکامپ 1403 کرده است که با هدف پاسخگویی به رفع نگرانی‌های مراقبتی افراد درمورد کودکان، سالمندان و حیوانات خانگی طراحی شده است. این محصول که یک پلتفرم نصب شده در گجت‌هایی مانند دستبند، ردیاب هوشمند یا ساعت است، قادر خواهد بود تا با استفاده از GPS، دکمه اضطرار SOS، سیم‌کارت و... به پلتفرم‌های بومی ردیابی سالمند و کودک همراه اول متصل شده و ازاین طریق پروسه کنترل و پایش را روی گوشی والدین یا افراد مراقب، با استفاده از برنامه مخصوص این کار فراهم کند.

اما پلتفرم «مراقب هوشمند همراه اول» خدماتی مانند ردیابی مکان فعلی، لیستی از مکان‌ها و مسیرهای رفت و آمد قبلی، مشخص کردن مناطق امن، هشدار در موقعیت‌های اضطراری، تماس‌های صوتی و تصویری، تنظیم هشدارها و امکانات زمان‌بندی ساعت، کیف پول و نمایش میزان باتری ساعت و... را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

همراه اول در نمایشگاه الکامپ

نکته دیگر درمورد این محصول اینکه از آنجا که جزو تولیدات بومی محسوب می‌شود دیگر مشکلاتی مانند اتصال به سرورهای خارجی و از دسترس خارج شدن آن‌ها، برای آن وجود ندارد. از سوی دیگر می‌توان ویژگی‌ها و قابلیت‌های موردنیاز را هم به آن اضافه کرد. اما مشاهدات در نمایشگاه حاکی از استقبال افراد ازاین محصول تازه اپراتور همراه اول را داشت که قرار است به‌زودی به عرضه عمومی در بازار برسد.

علاوه براین از زمان برگزاری نمایشگاه، اپراتور همراه اول محصولات دیگری نیز ارائه کرده که از جمله می‌توان به مدل‌های زبان فارسی توسعه یافته این شرکت اشاره کرد. این مدل‌ها که سه نوع از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) با نام‌های «سیلک» «آهوران» و «آوا» هستند قادر خواهند بود تا با تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده‌های ورودی، پاسخ‌های مناسبی را ارائه دهند.