اگر به آخرین اخباری که در مورد گلکسی S23 FE منتشر شد نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این دستگاه ظاهرا از دستور کار سامسونگ خارج شده و دستگاه تاشو جدیدی جایگزین آن شده است. اما حالا مشخصات جدیدی از پردازنده گلکسی S23 FE منتشر شده که نشان می‌دهد اخبار قدیمی چندان هم درست نبوده‌اند.

طبق اطلاعات جدید، این دستگاه در سه ماه پایانی سال 2023 عرضه خواهد شد اما جزئیات دیگر نشان می‌دهد که برخی از اطلاعات قدیمی کمی اشتباه بوده است. در آخرین اخبار اعلام شد که این دستگاه قرار است با پردازنده سری گلکسی اس 23 به بازار عرضه شود که خبر بسیار خوبی محسوب می‌شد. دستگاه‌های سری اس 23 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کردند که به صورت اختصاصی برای سامسونگ شخصی‌سازی شده بود.

استفاده از این تراشه در دستگاهی ارزان قیمت بسیار کاربران را خوشحال کرد اما حالا مشخص شده که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. طبق اطلاعات منتشر شده جدید در مورد پردازنده گلکسی S23 FE، این دستگاه قرار است از تراشه اگزینوس 2200 در تمامی قسمت‌های جهان استفاده کند. در سال گذشته گلکسی اس 21 FE از تراشه اسنپدراگون 888 در کنار تراشه اگزینوس 2100 استفاده می‌کرد که تراشه‌های پرچمدار این شرکت محسوب می‌شدند.

حالا سامسونگ قصد دارد از تراشه سری گلکسی اس 22 در این دستگاه استفاده کند که کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد. زیرا این تراشه در سال گذشته عملکرد خوبی نداشت و توان آن در حد یک دستگاه پرچمدار نبود. همین موضوع باعث شد سامسونگ در سری اس 23 به صورت کامل از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده کند که عملکرد بهتری داشتند.

پردازنده سامسونگ گلکسی S23 FE

در میان مشخصات منتشر شده دیگر می‌توان به سنسور دوربین اشاره کرد. در دو نسل قبلی سری گلکسی FE، سامسونگ از یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کرده اما حالا ظاهرا قصد دارد این سنسور را به 50 مگاپیکسل ارتقا دهد. استفاده از سنسور دستگاه‌های سری اس 23 در این دستگاه ارتقا بزرگی محسوب می‌شود.

طبق مشخصات لو رفته، این دستگاه به همراه 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که می‌تواند با 6 یا 8 گیگابایت رم همراه باشد. بخش باتری هم تغییر خاصی نکرده و قرار است از همان باتری 4500 میلی‌آمپری در این دستگاه استفاده شود. ظاهرا قرار است این دستگاه از شماره مدل گلکسی زد فلیپ استفاده کند که نشان می‌دهد سامسونگ هم سری FE را به عنوان سری پرچمدار نمی‌شناسد.

اما با این وجود، هنوز هم عرضه این دستگاه به صورت قطعی مشخص نیست و انتظار می‌رسد اخبار جدیدی از آن منتشر شود.

اخبار مرتبط: تراشه‌های اختصاصی سامسونگ در راهند