به‌دنبال عرضه آیفون‌های جدید، اپل لاین‌آپ گوشی‌های خود را بروز کرده و برخی از مدل‌ها را نیز از رده تولید خارج کرده است. اینجا نگاهی به قیمت سری آیفون 16 می‌اندازیم.

شرکت اپل به‌دنبال عرضه سری جدید گوشی‌های خود، تولید برخی از مدل‌های قدیمی را متوقف کرد. از جمله این مدل‌ها می‌توان به آیفون 13 عادی اشاره کرد که قدیمی‌ترین گوشی در دست ساخت این کمپانی بود. به‌دنبال آن، سری‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نیز از تولید خارج و جای خود را به آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس دادند. حال آیفون SE قدیمی‌ترین گوشی اپل است که بر طبق شایعات، نسخه جدید آن در دست ساخت بوده و قرار است در چند ماه آینده به بازار عرضه شود.

قیمت سری آیفون 16

در زیر می‌توانید نگاهی کامل به لاین‌آپ تمامی آیفون‌های در دست ساخت اپل به همراه سری آیفون 16 و قیمت‌های آنان داشته باشید:

  • آیفون SE 3 با قیمت 429 دلار
  • آیفون 14 با قیمت 599 دلار
  • آیفون 14 پلاس با قیمت 699 دلار
  • آیفون 15 با قیمت 699 دلار
  • آیفون 15 پلاس با قیمت 799 دلار
  • آیفون 16 عادی با قیمت 799 دلار
  • آیفون 16 پلاس با قیمت 899 دلار
  • آیفون 16 پرو با قیمت 999 دلار
  • آیفون 16 پرو مکس با قیمت 1199 دلار

همانطور که می‌بینید، عمده آیفون‌هایی که در حال حاضر در رده تولید قرار دارند، همگی شامل پورت USB-C هستند و دیگر خبری از لایتنینگ در آنان نیست. به دنبال دستورات سال گذشته اتحادیه اروپا مبنی بر این که تمامی دستگاه‌های الکترونیکی باید از پورتی یکسان برای شارژ و اتصالات بهره‌مند شوند، اپل شروع به حذف پورت لایتنینگ و جایگزینی USB-C در تمامی محصولاتش کرده که به نظر می‌رسد امسال بالاخره این تبدیل، نهایی خواهد شد.

در مورد لیست آیفون‌ها و این که کدامیک ارزش خرید بیشتری دارند، باید بگوییم که اصلا به آیفون SE 3 فکر نکنید زیرا نسخه جدید آن در دست ساخت بوده و حداکثر تا 6 ماه آینده به بازار عرضه می‌شود. اگر نمی‌توانید منتظر عرضه آیفون SE 4 بمانید، توصیه می‌کنیم آیفون 14 عادی را بگیرید تا از مدرن‌ترین آیفون اپل با کمترین قیمت ممکن، بهره‌مند شوید. از طرف دیگر، اگر حوصله لایتنینگ را ندارید، می‌توانید به عنوان ارزان‌ترین گزینه، آیفون 15 عادی را خریداری کنید که دارای پورت USB-C است. از طرف دیگر، اگر قصد استفاده از هوش مصنوعی اپل، یعنی Apple Intelligence را دارید، توصیه می‌کنیم آیفون 16 عادی را بگیرید تا با کمترین قیمت، از جدیدترین تکنولوژی‌های اپل بهره‌مند شوید. از طرفی اگر بودجه محدودی ندارید و بهترین آیفون موجود را می‌خواهید، بهترین گزینه برای شما آیفون 16 پرو از سری آیفون 16 خواهد بود که هم دوربین، هم سخت‌افزار، هم باتری و هم پورت‌های مدرن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مدل آیفون SE 4 قرار است در بهار سال 2025 منتشر شود و بر طبق شایعات، طراحی ظاهری آن شباهت زیادی به آیفون خواهد داشت و حتی از برخی قطعات آیفون 14 در آن استفاده می‌شود. این دستگاه نیز مانند سایر محصولات جدید اپل، دارای پورت USB-C بوده، صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED دارد و تراشه A18 نیز برای استفاده از هوش مصنوعی Apple Intelligence در آن لحاظ شده است.