مدتی است که کمپانی هوآوی به رویه سابق خود برگشته و هر سال دو گوشی پرچمدار را معرفی می‌کند. شایعات حاکی از آن است که این شرکت گوشی‌های مورد انتظار سری Mate 60 را در سه ماهه سوم سال 2023 عرضه خواهد کرد. این کمپانی تحت تحریم چینی، پیش از این یکی دیگر از پرچمداران 2023 خود یعنی سری P60 را معرفی کرده است. تصاویر هواوی Mate 60 Pro فاش شده و گوشی‌های سری P60 هوآوی بیش از هر چیز روی قابلیت‌ها و کیفیت ماژول‌های دوربین تأکید داشتند.

گرچه پرچمدار قبلی بیشتر روی دوربین تمرکز داشت، اما گوشی‌های سری Mate 60 کمی فراتر رفته و میزبان بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیک و نوآوری‌های جدید هوآوی خواهند بود. گوشی Mate 50 Pro در سال گذشته مدل جذابی بود که نه‌تنها ظاهر زیبایی داشت، بلکه از قابلیت‌ها و مشخصات فنی جالب توجهی هم بهره می‌برد.

Mate 50 Pro از یک دیافراگم متغیر روی دوربین اصلی استفاده می‌کرد و می‌توانست تا عمق 6 متری در برابر آب مقاومت کند. پنل شیشه‌ای مقاوم Kunlun هوآوی، قابلیت اتصال ماهواره‌ای و تنظیم خودکار روی حالت اورژانسی در زمان کم بودن شارژ باتری، از جمله ویژگی‌های شایان ذکر این گوشی محسوب می‌شوند.

صفحه نمایش huawei mate 60 pro

هوآوی برای طراحی سیستم دوربین گوشی‌های Mate 50 در سال گذشته از پلتفرم عکاسی موبایلی XMAGE خودش استفاده کرده بود. چراکه قرارداد بین هوآوی و کمپانی عکاسی لایکا در سال 2021 به پایان رسید و امروزه لایکا از سیستم عکاسی خود تنها روی گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کند.

ماژول‌های دوربین Mate 50 Pro شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم قابل تغییر f/1.4 – f/4.0 و لرزش‌گیر OIS، یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز تله‌فوتوی 64 مگاپیکسلی با قدرت زوم اپتیکال 3.5 برابری بود.

به گفته یک منبع خبری به نام @RODENT950، گوشی‌های جدید سری Mate 60 دارای 5 مدل مختلف هستند. این به معنای آن است که به احتمال زیاد شاهد یک مدل میان‌رده به نام‌ Mate 60 E، مدل معمولی به نام Mate 60، مدل حرفه‌ای Mate 60 Pro و یک مدل اولترا به نام Mate 60 RS خواهیم بود.

مدل پنجم هنوز در دست توسعه بوده اما ممکن است کنسل شود. انتظار داریم که مدل‌های Mate 60، Mate 60 Pro و Mate 60 RS با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با اتصالات 4G عرضه شوند (هوآوی به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند از تراشه‌های ارتباطی 5G استفاده کند).

ماژول‌های دوربین گوشی‌های سری Mate 60 نیز کمی با نسل قبلی تفاوت دارند. بر اساس تصاویری که به تازگی منتشر شده، جزیره دوربین این گوشی کاملا گرد و دایره‌ای بوده و با استفاده از یک خط افقی به نیم دایره‌های بالا و پایین تقسیم می‌شود. این خط افقی روی دایره سیاه‌رنگ مرکزی، همرنگ بدنه گوشی خواهد بود.

جزیره دوربین گوشی‌های Mate 50 با نام Star Ring شناخته می‌شد اما به نظر می‌رسد که هوآوی نام Star Oreo را برای جزیره دوربین Mate 60 در نظر گرفته است. هنوز زمان زیادی تا معرفی و عرضه گوشی‌های Mate 60 باقی مانده، بنابراین باید منتظر فاش شدن خبرهای بیشتر باشیم.

خبر مرتبط: معرفی رسمی سری هواوی نوا ۱۱ + مشخصات فنی