سری هواوی نوا ۱۱ امروز به طور رسمی عرضه شد و این سری دارای سه نسخه شامل هواوی نوا ۱۱ استاندارد، نوا ۱۱ پرو و اولین نسخه جدید این سری، نوا ۱۱ اولترا است. این سری جدید بر روی دوربین پرتره تمرکز دارد. در سطح سیستم، سری سری هواوی نوا ۱۱ به سیستم‌عامل HarmonyOS 3 مجهز شده است. این امر امنیت حریم خصوصی کاربر را بیشتر می‌کند. برای امنیت بیشتر این دستگاه‌‌ها هواوی از حالت Pure Mode 3.0 استفاده خواهد کرد. به گفته این شرکت تمامی اپلیکشین‌های بررسی‌‌های امنیتی را پشت‌ سر می‌گذارند و در صورت شناسایی برنامه‌های مخرب اجازه نصب آن را نخواهید داشت. همچنین هواوی ادعا کرد که کنترل امنیتی نوا ۱۱ بسیار ساده‌تر و ایمن‌تر شده است.

هواوی نوا ۱۱ پرو

بر اساس اطلاعات فاش شده، نوا ۱۱ پرو با یک سیستم تصویربرداری استریو جدید عرضه می‌شود. این سیستم از یک دوربین دوگانه فوکوس ترکینگ ۶۰ مگاپیکسلی با زاویه اولترا واید ۱۰۰ درجه استفاده می‌کند و از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، در نوا ۱۱ پرو یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی نیز تعبیه شده که از زوم دیجیتال ۵ برابری پشتیبانی می‌کند. از این رو هواوی نوا ۱۱ پرو یک تجربه پرتره عالی از نمای نزدیک برای شما ارمغان می‌آورد که به بهترین وجه با حالت‌های چشمی انسان مطابقت دارد.

در عین حال، نوا ۱۱ پرو از مجازی ساز سطح پیکسل استفاده می‌کند. دوربین این دستگاه همچنین قادر است تصاویر گرفته شده توسط دو لنز جلویی را تنظیم و پردازش کند و عکس‌برداری را لایه لایه‌تر کند. برای محیط‌های کم‌نور، هواوی نوا ۱۱ پرو دارای ویژگی بهبود نور است که روشنایی کلی و محدوده دینامیکی تصویر را بهبود می‌بخشد

خصوصیات دوربین به همین‌جا ختم ‌نمی‌شود، نوا ۱۱ پرو از الگوریتمی برای پردازش هایلایت‌ها و سایه‌های تصویر استفاده می‌کند. این موضوع باعث می‌شود قسمت‌های روشن و تاریک صورت طبیعی‌تر شود. از نظر جلوه زیباسازی پوست، ضمن حفظ جزئیات بافت پوست، نوا ۱۱ پرو می‌تواند به طور موثری لک‌های صورت را از بین ببرد و تصویر را طبیعی‌تر کند.

مشخصات فنی نوا ۱۱ پرو

در ادامه به مشخصا فنی هواوی نوا ۱۱ پرو می‌پردازیم. این گوشی دارای صفحه‌نمایش جدید ۶.۷۸ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی است. این اولین نمایشگر رنگی Display Turbo است. این صفحه‌نمایش جدید همچنین از مدیریت رنگ‌های زیست محیطی پشتیبانی می‌کند که طیف رنگ‌ها را در قالبی غنی‌تر و دقیق‌تر به کاربران ارائه می‌دهد.

از نظر عمر باتری، نوا ۱۱ پرو از شارژ سریع ۱۰۰ واتی و حالت شارژ Turbo 2.0 استفاده می‌کند. هنگامی که صفحه‌نمایش خاموش است، می‌توان آن را مدت زمان ۱۰ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ کرد. حتی زمانی شما در حال استفاده از این گوشی هستید دستگاه در عرض ۱۵ دقیقه تا ۵۰٪ شاٰرژ می‌شود که سریع‌ترین تجربه شارژ را در بین تمامی مدل‌های هواوی دارد. مشابه شیائومی ۱۳ اولترا، زمانی که هواوی نوا ۱۱ پرو به شارژ ۲٪ می‌رسد کاربران قادر هستند ۲۰ دقیقه مکالمه تلفنی داشته یا ۴ ساعت گوشی را در حالت stand by روشن نگه دارند.

هواوی نوا ۱۱ اولترا

هواوی نوا ۱۱ اولترا

طی مراسمی که دو روز قبل در چین برگزار شد شرکت هواوی مدل اولترا از سری نوا ۱۱ را نیز معرفی کرد. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی چشمگیری مانند ارتباط ماهواره ای دو طرفه Beidou، محافظ شیشه Kunlun است که فقط در سری P و Mate دیده می‌شود. زبان طراحی دستگاه بسیار بهبود یافته و دارای دو نسخه چرمی سبز و مشکی است.

صفحه‌نمایش

همانند مدل پرو، نوا ۱۱ اولترا دارای صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی ۱۰ بیتی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی است. رزولوشن این گوشی ۱۲۰۰×۲۵۶۲ پیکسل بوده و از محافظه شیشه Kunlun بهره گرفته شد.

دوربین

برای دوربین سلفی، نوا ۱۱ اولترا دارای تنظیمات دوگانه است که شامل یک لنز اولترا واید ۶۰ مگاپیکسلی و لنز پرتره ۸ مگاپیکسلی می‌شود و از زوم دیجیتال ۵ برابری پشتیبانی می‌کند. همچنین از حالت XD Portait بهره می‌برد که به شما حس تجربه عکاسی با دوربین‌های ‌DSLR را می‌دهد.

دوربین اصلی دستگاه از سیستم لنز فوق متغیر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می کند. هواوی برای اولین بار از دیافراگم متغیر ده کاناله و سنسور RYYB در گوشی نوا ۱۱ اولترا استفاده می‌کند. همچنین دیافراگم F/1.4 میزان نور ورودی را در مقایسه با  F/1.8 تا ۶۵ درصد افزایش می‌دهد که هنگام عکاسی از محیط‌های تاریک یا کم‌ نور، با وجود این دیافراگم تاری دستگاه کمتر شده و عکس‌‌ها طبیعی‌تر جلوه می‌کنند.

باتری و شارژ

مانند مدل پرو، هواوی نوا ۱۱ اولترا با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی و حالت شارژ توربو 2.0 عرضه می‌شود. هنگام شارژ با صفحه‌نمایش خاموش، می‌توان آن را در مدت زمان ۱۰ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ کرد. این دستگاه از حالت اضطرار پشتیبانی می‌کند که تنها با ۲ درصد کاربران می‌توانند ۲۰ دقیقه مکالمه تلفنی داشته باشند یا ۴ ساعت در حالت Standby گوشی را روشن نگه دارند.

ارتباط ماهواره‌ای

هواوی رسما اعلام کرده که هواوی نوا ۱۱ اولترا اولین محصول از سری نوا خواهد بود که از پیام‌های ماهواره‌ای دو طرفه بیدو پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت هنگامی که کاربر در مناطقی که تحت پوشش سیگنال شبکه‌‌های زمینی نیستند حضور دارد این ويژگی به کمکشان می‌آید. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که فناوری ماهواره‌ای بیدو در گوشی‌های هواوی، یک ماهواره مدار بالا با مسافت ۳۶۰۰۰ کیلومتری است.

قیمت سری نوا ۱۱

نسخه استاندارد نوا ۱۱ دارای چهار مدل است که قیمت آن‌ها بدین شرح است:

  • نسخه ۱۲۸ گیگابایتی: ۲۴۹۹ یوان (۳۶۴ دلار)
  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی: ۲۷۹۹ یوان (۴۰۷ دلار)
  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی + Kunlun: قیمت ۲۹۹۹ یوان (۴۳۷ دلار)
  • نسخه ۵۱۲ گیگابایتی + Kunlun: قیمت ۳۳۹۹ یوان (۴۹۵ دلار)

قیمت هواوی نوا ۱۱ پرو با سه مدل به شرح ریز است :

  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی: ۳۴۹۹ یوان (۵۰۹ دلار)
  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی + Kunlun: قیمت ۳۶۹۹ یوان (۵۳۸ دلار)
  • نسخه ۵۱۲ گیگابایتی + Kunlun: قیمت ۳۹۹۹ یوان (۵۸۲ دلار) است.

نسخه اولترا نوا ۱۱ با ویژگی‌های منحصر به فرد دوربین و ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه در یک نسخه ۵۱۲ گیگابایتی در رنگ‌های سبز و مشکی عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: تصاویر و مشخصات هواوی Enjoy 60X لو رفت