قابلیت‌های جدیدی برای دوربین گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ مانند زوم دیجیتال بهبود‌یافته و ویژگی‌های عکاسی از اسناد و مدارک ارایه شده که به‌زودی روی دیگر گوشی‌های سامسونگ هم قرار می‌گیرد.

براساس گزارش AndroidHeadlines، گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ از زوم دیجیتال بهبود یافته برخوردار شده‌اند و سری گلکسی اس ۲۳ به زودی از این قابلیت بهره‌مند خواهد شد. البته گفته می‌شود که سامسونگ در حال کار روی این ویژگی است که تاریخ دقیق ارایه آن هنوز مشخص نشده است.

قابلیت جدید دیگر در گلکسی زد فولد ۵ شامل انتخاب چندین تصویر برای Capture View است. با این قابلیت پس از انتخاب عکس‌ها می‌توانید همه آنها را با هم حذف کرده یا به اشتراک بگذارید. همچنین تنظیمات مختلفی در حالت پرو اضافه شده است که در به‌روزرسانی‌های بعدی در گلکسی زد فود ۴، ۳ و ۲ تعبیه خواهد شد. البته زمان عرضه این قابلیت هم تاریخ مشخصی ندارد.

جزئیات دوربین Galaxy Z Flip5

علاوه‌بر موارد ذکر شده، قابلیت جدید دیگری به دوربین گلکسی زد فلیپ ۵ و فولد ۵ اضافه شده است که هنگام اسکن مدارک، اسناد یا هر کاغذی، نه تنها انگشت کاربر را در گوشه تصویر حذف می‌کند، بلکه لرزش دست را هم محاسبه می‌کند و تصویر واضح‌تری می‌گیرد. برخلاف ۲ مورد قبلی که تاریخ عرضه مشخصی نداشتند، این ویژگی در به‌روزرسانی اندروید ۱۴ و One UI 6.0 به گلکسی اس ۲۳ اضافه می‌شود که اولین نسخه بتا آن یازدهم مرداد ماه عرضه خواهد شد.

قابلیت جدید بعدی سیستم جالبی است که به کاربر گوشی‌های تاشو زد فلیپ ۵ و فولد ۵ اجازه می‌دهد تغییرات خاص که روی یک عکس اعمال شده را کپی کند. مثلا پس از استفاده از یک فیلتر یا تن رنگ خاص دقیقا از همان ترکیب برای تغییر عکس‌های دیگر هم استفاده می‌کند. کاربران برای استفاده از این قابلیت پس از ورود به بخش ویرایش عکس، باید روی گزینه بیشتر ضربه بزنند تا به آن دسترسی پیدا کنند. این قابلیت به تمام گوشی‌های تاشویی که پس از سال ۲۰۲۰ عرضه شد، از جمله اولین نسخه گلکسی زد فلیپ عرضه خواهد شد. همچنین برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱، ۲۲ و ۲۳ هم در دسترس قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: سری گلکسی تب اس ۹؛ رقیب آیپدهای اپل معرفی شد