شرکت گوگل امروز اعلام کرد اپلیکیشن Google Authenticator که پیش از این برای تأمین امنیت حساب‌های کاربری تنها از کدهای دسترسی یکبار مصرف پشتیبانی می‌کرد، اکنون با ویژگی های جدید خود می‌تواند از داده‌های ثبت شده روی سایر دستگا‌هایی که به حساب کاربری گوگل کاربر متصل‌اند، بک‌آپ بگیرد.

با پشتیبانی از Google Account (حساب کاربری گوگل) رمزهای عبور یکبار مصرف می‌توانند در فضای ابری ذخیره شوند تا چنانچه کاربر دستگاهی که برنامه Google Authenticator روی آن نصب است را گم کرد، همچنان به کدهای احراز هویت خود دسترسی داشته باشد. پیش از این تمام کدهای اپلیکیشن Google Authenticator داخل حافظه گوشی ذخیره می‌شدند که در صورت گم شدن دستگاه می‌توانست مشکل‌ساز باشد.

گوگل می‌گوید که دسترسی به رمزهای عبور یکبار مصرف از طریق اکانت گوگل به کاربران کمک می‌کند تا بهتر از داده‌های خود مراقبت کنند و امنیت بیشتری را تجربه نمایند. پشتیبانی Google Authenticator از حساب‌های کاربری گوگل تنها محدود به دستگاه‌های اندرویدی نبوده و دستگاه‌های iOS و iPadOS نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

برای اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از Google Account باید در این نرم‌افزار وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. پس از آن به صورت اتوماتیک یک بک‌آپ اطلاعاتی از کدها در فضای ابری ذخیره می‌شود. برای اینکار باید از آخرین ورژن نرم‌افزار Google Authenticator استفاده کنید. جدیدترین نسخه این برنامه را می‌توانید همین حالا از گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلود کنید.

خبر مرتبط: محدودیت گوگل درایو در تعداد ذخیره سازی فایل ها