بر اساس شایعات، نسل سوم قلم نوری اپل با قابلیت تعویض نوک مغناطیسی به بازار عرضه خواهد شد.

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ از قلم نوری خود برای آیپد پروها رونمایی کرد و سه سال بعد نسل دوم آن را ارائه داد. بر اساس گزارش‌ها، اپل در حال توسعه نسل سوم قلم نوری خود است و به نظر می‌رسد از این قلم پیشرفته در مدل‌های آینده آیپد پرو استفاده خواهد کرد.

طبق اطلاعات به‌دست آمده، این قلم از سنسور اپتیکی جدید بهره می‌برد که به قلم اجازه می‌دهد تا بافت و رنگ موجود در سطح هر آیتم را کپی کند و این اطلاعات را به‌صورت بی‌سیم به دستگاه بفرستد. این اطلاعات از طریق دستگاه به اپلیکیشن‌های طراحی و ترسیم منتقل می‌شود.

افشاگر سرشناس Majin Bu پستی را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر و اعلام کرد، اپل نسل سوم قلم نوری را با سه نوک مغناطیسی قابل تعویض به همراه گزینه‌های مختلف طراحی معرفی خواهد کرد. هر یک از این نوک‌ها قابلیت جدیدی را به قلم اضافه می‌کنند.

نسل جدیدقلم نوری اپل

در حالی که نسل اول و دوم قلم نوری اپل دارای یک نوک مغناطیسی قابل تعویض است که تنها در صورت فرسودگی قابل تعویض هستند، اما قلم جدید به همراه سه نوک مغناطیسی با اندازه و ضخامت‌های مختلف و برای کاربردهای متنوع ارائه خواهد شد.

یکی از نوآوری‌های وسوسه‌انگیز در این قلم نوری، مربوط به نمایشگر تاچ‌بار در کنار قلم خواهد بود. هم‌اکنون، نموداری در وب‌سایت Patently Apple ارسال شده است که نشان می‌دهد پنجره‌های بسیار کوچکی در کنار این قلم دیده می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود این پنجره‌ها صرفا مربوط به تنظیمات قابلیت‎‌ها روی قلم هستند که امکان اضافه کردن عملکرد جدید را برای دستگاه فراهم می‌کنند. در حال حاضر انتظار می‌رود نسل سوم قلم نوری اپل دقیقا شبیه به نسل قبلی ولی با دقت بیشتر و باتری قدرتمند‌تر عرضه شود.

از آنجایی که اپل با معرفی آیپد‌پرو جدید، قلم نوری نسل بعدی را معرفی می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد این محصول جدید در سال ۲۰۲۴ همراه آیپد‌ پرو جدید معرفی شود. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی این دستگاه منتشر نشده است.

باید دید اپل در ارائه این قلم نوری به همراه سه نوک مغناطیسی با قابلیت‌های متنوع موفق عمل خواهد کرد یا خیر؟

خبر مرتبط: درخواست اتحادیه اروپا از اپل برای باز کردن سیستم عاملش به‌روی رقبا