قوانین اتحادیه اروپا در گذشته اپل را وادار به استفاده از پورت یو‌اس‌بی C کرد، اما ظاهرا این تغییرات همچنان ادامه دارد و قرار است تغییرات دیگری را در محصولات اپل ایجاد کنند.

یکی از مدیران اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد که باید رقابت شرکت‌ها در دنیای موبایل افزایش پیدا کند. از همین‌رو، او در تلاش است تا مانع سو‌استفاده شرکت‌های بزرگ از قدرتشان شود. همانطور که انتظار می‌رفت، یکی از اولین اهداف قوانین جدید، شرکت اپل است که از سیستم عامل خاص خود استفاده می‌کند و ارتباط خاصی با دستگاه‌های دیگر ندارد.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا به تیم کوک اعلام کرده که او باید اکو‌سیستم دستگاه‌های خود را برای شرکت‌های رقیب باز کند. این موضوع می‌تواند سهم شرکت‌های مختلف را در بازار تغییر دهد. تری برتون اعلام کرد که مدیر‌عامل اپل را ملاقات و به او اعلام کرده که آیفون‌ها باید از سرویس شرکت‌های رقیب برخوردار شود.

قوانین-اتحادیه-اروپا-برای-اپل

این موضوع شامل کیف پول‌های الکترونیک، مرورگر‌ها یا حتی فروشگاه‌های برنامه آن‌ها می‌شود. تیم کوک برای دفاع از آیفون‌ها در این مورد گفت که باز شدن سیستم‌عامل اپل می‌تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد و باعث منتشر شدن اطلاعات شخصی آن‌ها شود. اما برتون این موضوع را نپذیرفته و اعلام کرده که شرکت‌های دیگر هم بدون این مشکلات توانسته‌اند سیستم‌عامل‌ خود را باز کنند.

البته این موضوع فقط محدود به شرکت اپل نمی‌شود و برای شروع آن، 6 شرکت مشخص شده‌اند و تمامی آن‌ها مدت محدودی را در اختیار دارند. برای مثال می‌توان به شرکت آلفابت (مالک گوگل)، آمازون، اپل، بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک)، متا (مالک فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ) و مایکروسافت اشاره کرد. این موضوع تغییری اساسی و تاثیرگذار محسوب می‌شود.

با توجه به مطالب موجود در سایت کمیسیون اروپایی، این شرکت‌ها باید اجازه دسترسی افراد سوم شخص را به سیستم‌های خود صادر کنند تا کاربران بتوانند با آزادی عمل بیشتری سرویس مورد‌نظر خود را انتخاب کنند. این موضوع می‌تواند سهم شرکت‌های مختلف در بازار را به شکل قابل توجهی تغییر دهد.

نظر شما در مورد قوانین جدید اتحادیه اروپا چیست؟ آیا این قوانین می‌توانند به کاربران کمک کنند؟ نظراتتان را از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: اتحادیه اروپا با انتقال اطلاعات شخصی کاربران به آمریکا موافقت کرد