ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که طی شش هفته آتی یک مدیر عامل جدید سکان هدایت توییتر را برعهده خواهد گرفت. ماسک گرچه نام این مدیر جدید توییتر را فاش نکرده، اما خبرهایی که واشنگتون پست منتشر نموده، نشان می‌دهد که او کسی جز لیندا یاکارینو نیست. کسی که به تازگی از سمت خود در کمپانی NBCUniversal استعفا داده است.

ماسک که این خبر را در قالب یک توییت منتشر کرده، از واگذار کردن نقش مدیریت توییتر به فردی دیگر بسیار هیجانزده است. این تصمیم در واکنش به تقاضاهای بی‌شمار کاربران نسبت به کناره‌گیری ماسک از مسند مدیریت توییتر بوده است. وی همچنین درباره آینده خود در توییتر نوشته است که :

" نقش من به سمت مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل تغییر خواهد کرد."
گرچه رسما به نام او اشاره‌ای نشده، اما در واقع لیندا یاکارینو مدت‌هاست که برای تصاحب این سمت با ایلان ماسک مذاکره می‌کند. بسیاری امیدوارند که با شروع کار یاکارینو، توییتر حال و هوای تازه‌ای پیدا کند و بتواند بر چالش‌هایی که اخیرا گریبانش را گرفته فائق آید.

ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر را معرفی کرد

لیندا یاکارینو به شدت در صنعت تبلیغات محترم بوده و تجارب زیادی در حوزه فناوری و تکنولوژی دارد. از این رو می‌تواند رهبری قابل اعتماد برای توییتر باشد. جانشینی یاکارینو همچنین می‌تواند به معنای تغییر در سیاست‌های تبلیغاتی توییر باشد. از این رو احتمالا شاهد تغییر کردن روش مدیریت محتواها و فرصت‌های تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی خواهیم بود.

علاوه بر این، توییتر اخیرا تحت فشارهای زیادی از طرف افراد مشهور و سلبریتی‌ها بوده تا سیاست‌های خود را بهبود ببخشد و واکنش‌های جدی‌تری به مشکلات و معضلات اجتماعی و اخلاقی نشان دهد. هنوز معلوم نیست که ورود یاکارینو چه تغییراتی در توییتر ایجاد می‌کند. هرچند هنوز صد‌درصد نیست که جانشین ماسک در توییتر واقعا لیندا یاکارینو باشد، اما این جانشین مرموز هرکه باشد، امیدواریم بتواند فصل جدیدی در توییتر رقم بزند.

خبر مرتبط: تغییرات بزرگ در توییتر