چندی پیش آیپد پرو ام 4 با تکنولوژی جدید اپل یعنی صفحه نمایش tandem OLED رونمایی شد و حال به‌نظر می‌رسد این مدل صفحه نمایش، در هدست Vision Pro 2 نیز استفاده شود.

به گزارش نشریه کره‌ای Sisa Journal، دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی موفق شده‌اند تکنولوژی صفحه نمایش جدیدی خلق کنند. این دو شرکت، توانسته‌اند صفحه نمایش‌های tandem OLED را در قالب میکرو OLED در بیاورند و با کوچک‌تر کردن آنان، گامی مهم در این راستا بر‌دارند. این دو شرکت هم‌اکنون به‌دنبال مشتری می‌گردند که بتواند از تولید انبوه این تکنولوژی حمایت کند. واضح است که هدست ویژن پرو اپل، می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی، سودی فراوان ببرد.

هدست ویژن پرو، در حال حاضر از تکنولوژی میکرو OLED شرکت سونی استفاده می‌کند که گفته می‌شود گران‌ترین قطعه این دستگاه است. واضح است که سامسونگ و ال‌جی علاقه به تصاحب این بازار نیز دارند زیرا آینده ویژن پرو روشن است و قطعاً مقادیر بیشتری از آن تولید می‌شود. به‌همین دلیل، استفاده از tandem OLED در صفحه نمایش‌های میکرو OLED این شرکت، این دو را به انتخابی عالی برای آینده اپل تبدیل می‌کند.

صفحه-نمایش-اپل-ویژن-پرو

تکنولوژی جدید اپل یعنی tandem OLED پیش از این آیپد پرو ام 4 استفاده شد و موفقیتی شگفت‌انگیز به‌دنبال داشت. در این تکنولوژی، از دو صفحه نمایش OLED استفاده می‌شود و تصویر نهایی، روشنایی این دو را با یکدیگر ترکیب می‌کند که در نهایت تصویری شگفت‌انگیز با روشنایی تصورنشدنی به کاربر می‌بخشد. آیپد پرو جدید، برای پخش محتوای SDR و HDR به‌صورت تمام صفحه 1000 نیت روشنایی تحویل داده و برای محتوای فقط HDR نیز روشنایی حداکثری آن به 1600 نیت می‌رسد. هیچ دستگاه مشابهی کیفیتی در این حد و اندازه ارائه نمی‌دهد. به لطف صفحه نمایش tandem OLED کنترل رنگ و تصاویر در زیر یک میلی‌ثانیه بر روی هر پیکسل فراهم شده است. به‌لطف این تکنولوژی، جزئیاتی فراوانی در تصاویر و رنگ‌ها دیده می‌شود و حتی محیط‌های کم نور و سایه نیز به شکلی زیبا به نمایش در می‌آیند که در تاریخ آیپد بی‌سابقه بوده است.

تکنولوژی جدید اپل برای صفحه نمایش‌ها، در یک کلام فوق‌العاده است و باید دید چه وقت این شرکت تصمیم می‌گیرد در سایر محصولاتش نیز این صفحه نمایش‌ها را به کار بگیرد. در حال حاضر، تمرکز این شرکت بر روی ساخت نسخه‌ای اقتصادی‌تر از هدست ویژن پرو است. با این حال، اگر این استراتژی موفق از آب در بیاید، بدون شک در آینده‌ای نزدیک شاهد ساخته شدن ویژن پرو 2 نیز خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید تصمیم اپل در 2 الی 3 سال پس از عرضه هدست ویژن پرو چه خواهد بود و آیا این کمپانی به سراغ هدستی جدید می‌رود یا خیر.