یک گزارش جدید نشان می‌دهد اپل قصد دارد مک بوک ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را با نمایشگر پیشرفته miniLED رونمایی کند که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد حدود ۱۰ درصد روشنایی بیشتری داشته باشند.

آخرین اخبار و شایعات نشان می‌دهند اپل تراشه سیلیکونی M3 را تا اواخر سال‌جاری میلادی معرفی خواهد کرد که قدرت پردازشی و رایانشی مافوق‌تصوری دارد. همچنین، این کمپانی بزرگ درنظر دارد مدل‌های جدید مک بوک ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را را با نمایشگر پیشرفته miniLED نسل دوم در ماه اکتبر معرفی و روانه بازار جهانی کند؛ بااین‌حال، هیچ‌گونه تاییدیه رسمی مبنی‌بر بهره‌مندی از تراشه سیلیکونی M3 در این دستگاه‌ها وجود ندارد و تنها یک به‌روزرسانی سخت‌افزاری در پنل‌ها ارائه می‌شود.

مک بوک ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی با نمایشگر miniLEED

براساس گزارش Paywalled از وب‌سایت خبری DigiTimes، مک بوک پرو از یک نمایشگر پیشرفته miniLED بهره‌مند می‌شود که درمقایسه‌با نسل گذشته حدود ۱۰ درصد روشنایی بیشتر به‌ارمغان می‌آورد و می‌تواند تجربه کاربری به‌شدت بهبود بخشد. هچنین گزارش شد فناوری mini-LED نسل دوم می‌تواند به بهره‌وری انرژی و کیفیت تصویر کمک شایانی کند. لازم است ذکر کنیم تمام این به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری بدون تغییر تراشه صفحه‌نمایش اتفاق می‌افتد که بسیار قابل‌توجه و جالب خواهد بود.

درحال‌حاضر، نسل فعلی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها ازنظر عمر باتری به‌شمار می‌روند. بنابراین، ماژول‌های نور پس‌زمینه miniLED می‌تواند به استقامت و طول‌عمر بیشتری باتری مک‌ها کمک بزرگی بکند. در این گزارش اشاره شد مدل‌های جدید در سه‌ماهه‌ چهارم سال‌جاری میلادی عرضه خواهند شد، اما متاسفانه هنوز هیچ‌گونه اطلاعات یا جزئیات درباره قیمت و سایر جزئیات از مشخصات سخت‌افزاری دردست نیست و احتمالا باید چند روزی برای آن صبور باشیم.

مک بوک‌های اپل با نمایشگر miniLED

ازسوی‌دیگر، گزارش موردبحث اشاره به استفاده از تراشه سیلیکونی M3 برای تولید مک بوک ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی نمی‌کند؛ برهمین‌اساس، می‌توان گفت غول کوپرتینویی این لپ‌‌تاپ‌های جدید را با همان تراشه‌های M2 Max و M2 Pro عرضه می‌کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد بدون شک برای کاربران بسیار ناامیدکننده خواهد بود، چراکه پردازنده‌ای جدیدتر با عملکرد رایانشی قدرت‌مندتر همواره انتخاب اول مصرف‌کنندگان برای خرید مک‌بوها محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط: