مهر ماه گذشته بود که منابع خبری اعلام کردند در سال 2023 شاهد عرضه دو نسخه متفاوت از گوشی تاشو Motorola Razr خواهیم بود. یکی از این نسخه‌ها با اسم رمز جونو و دیگری با اسم رمز ونوس معرفی شده بودند. ماه گذشته نیز تصویری منتشر شد که به نظر می‌رسید متعلق به گوشی تاشو موتورولا Razr باشد تا اینکه بالاخره امروز برخی از تصاویر این گوشی به نمایش درآمدند.

طرح موتورولا ریز لایت

به گفته خبرگزاری‌های معتبر، Razr Lite به عنوان جدیدترین گوشی تاشو موتورولا، در واقع با نام Razr (2023) معرفی خواهد شد و در کنار آن یک مدل گران‌قیمت‌تر به نام Razr + (2023) نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. نمایشگر ثانویه نسخه معمولی این گوشی تاشو از مدل قبلی یعنی Razr (2022) کوچک‌تر است. Razr (2022) از یک نمایشگر بیرونی نسبتا بزرگ 2.7 اینچی استفاده می‌کرد. اما نسخه حرفه‌ای‌تر Razr + (2023) از یک نمایشگر بیرونی 4.5 اینچی استفاده می‌کند که حتی از نمایشگر ثانویه 3.8 اینچی Galaxy Z Flip 5 هم بزرگ‌تر است.

نمایشگر بیرونی نسخه معمولی Razr Lite تنها می‌تواند ساعت، نوتیفیکیشن و شماره تماس‌های ورودی را نمایش دهد. در حالی که نمایشگر بیرونی نسخه گران‌تر Razr + (2023) علاوه بر این موارد، می‌تواند برای گرفتن عکس‌ سلفی، کنترل پخش موزیک و غیره نیز مورد استفاده قرار بگیرد. هر دو نسخه معمولی و پلاس Razr دارای دو ماژول دوربین در کنار نمایشگر بیرونی خود هستند. در قسمت بالای نمایشگر داخلی نیز یک سوراخ پانچ قرار گرفته که برای دوربین سلفی است.

تصاویر منتشر شده از گوشی تاشو موتورولا Razr مبتنی بر عکس‌های واقعی اما بی‌کیفیت از نمونه‌های آزمایشی این گوشی‌‌ها طراحی شده‌اند. به همین خاطر ممکن است شکل ظاهری این دستگاه‌ها در هنگام عرضه کمی متفاوت باشد. نسخه حرفه‌ای Razr Lite در چین با نام Razr + (2023) عرضه خواهد شد اما ممکن است در سایر بازارهای جهانی با نام Motorola Razr 40 Ultra معرفی شود. این نسخه از یک باتری 3640 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌ند که اندکی بهتر از باتری 3500 میلی آمپر ساعتی Razr (2022) است.

به نظر می‌رسد که موتورولا به زودی از هر دو نسخه گوشی تاشو جدیدش رونمایی خواهد کرد.

خبر مرتبط: تصاویری از لولای جدید Moto Razr 2023 منتشر شد