شرکت موتورلا در آستانه‌ رونمایی از سری جدید گوشی‌های تاشو خود با نام موتورلا Razr 50 اولترا در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۳ در چین است. مدل‌های Razr 50 و Razr 50 Ultra به‌عنوان جانشین Razr 40 معرفی خواهند شد.

کمپانی موتورلا خود را برای رونمایی از نسل جدید گوشی‌های تاشوی سری Razr 50 در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۳ در چین آماده می‌کند. مدل‌های استاندارد و Razr 50 Ultra جانشین‌های مدل‌های Razr 40 سال گذشته خواهند بود. در آستانه‌ این مراسم رونمایی که هفته‌ آینده برگزار می‌شود، اطلاعات کلیدی سخت‌افزاری Razr 50 Ultra در پایگاه گیک‌بنچ و وبسایت صدور گواهینامه‌ تایوان (NCC) فاش شده است. وبسایت NCC همچنین تصاویری از طراحی این گوشی تاشو را از زوایای مختلف به‌نمایش گذاشته است. (NCC) یا National Communications Commission، فرایندی است که برای صدور مجوز و تأیید انطباق محصولات مخابراتی و الکتریکی با استانداردهای ایمنی و مقررات فنی تایوان انجام می‌شود.

براساس اسناد و مدارک اخذ شده از کمیسیون ارتباطات ملی تایوان (NCC)، جزئیات کلیدی گوشی هوشمند تاشوی جدید Motorola Razr 50 Ultra با شماره مدل XT2451-3 فاش شده است. تصاویر منتشر شده توسط NCC، نمایانگر آن است که Razr 50 Ultra از یک نمایشگر باحفره‌مرکزی برای جای‌گیری دوربین سلفی بهره خواهدبرد. درپنل پشتی این گوشی نیز شاهد چینش افقی دو حسگر دوربین درکنار یک فلش LED هستیم. دربخش پایین دستگاه نیز درگاه USB-C، خروجی صدا و میکروفون قرار گرفته‌اند. گزارش‌های منتشرشده حاکی‌از معرفی این گوشی در رنگ‌های هلویی، آبی تیره و احتمالاً سبز دارند.

جزئیات کلیدی راه اندازی قریب الوقوع Motorola Razr 50 Ultra فاش شد

علاوه‌بر مشخصات ظاهری، لیست تأییدیه NCC جزئیات مربوط به‌باتری، شارژر و کابل USB-C اختصاصی Razr 50 Ultra را نیز برملا کرده است. براساس این اطلاعات، به‌نظرمی‌رسد باتری این گوشی هوشمند از ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت (تشکیل شده از دو سلول ۱۰۵۰ میلی‌آمپرساعت و ۲۹۵۰ میلی‌آمپرساعت) برخوردار باشد. همچنین گفته‌می‌شود که Razr 50 Ultra با یک شارژر سریع ۶۸ وات معرفی خواهد شد، اما ممکن است تنها از سرعت شارژ ۴۵ وات پشتیبانی کند. این ارتقاء در ظرفیت باتری و توان شارژر، نسبت به باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۳۰ وات Razr 40 Ultra، قابل‌توجه است.

براساس اطلاعاتی که در پایگاه گیک‌بنچ مشاهده شده، پردازنده‌ موتورلا Razr 50 اولترا از سه هسته با سرعت ۲.۰۲ گیگاهرتز، چهار هسته با سرعت ۲.۸ گیگاهرتز و یک هسته‌ی اصلی با سرعت ۳.۰۱ گیگاهرتز تشکیل شده است. این مشخصات، حاکی از تجهیز این گوشی تاشو به جدیدترین پردازنده‌ قدرتمند یعنی Snapdragon 8s Gen 3 است. Razr 50 Ultra اولین گوشی تاشوی clamshell (صدفی) خواهد بود که از این تراشه بهره می‌برد. همچنین، لیست Geekbench نشان می‌دهد که این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم عرضه خواهد شد و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را به صورت پیش‌فرض اجرا خواهد کرد. در تست‌های Geekbench، Razr 50 Ultra امتیاز ۱,۸۲۹ و ۴,۲۱۴ را به ترتیب در بخش‌های تک‌هسته‌ای و چند-هسته‌ای کسب کرده است.