طبق گزارش‌ها، شرکت موتورولا در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند رده پایین جدید با نام Motorola Penang است. اگر جزو کسانی هستید که این موضوع را نمی‌دانید، پنانگ نام یکی از ایالت‌های مالزی است. اخیرا یک منبع خبری به نام ایوان بلاس، نویسنده مشهور، تصاویری از طراحی گوشی Penang موتورولا را به اشتراک گذاشته است.

این تصویر که از طریق وبسایت GadgetGang به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند دارای اضلاع صاف و گوشه‌های گرد است تا کاربران در هنگام در دست گرفتن آن راحت باشند. قاب پشتی نیز کاملا صاف است و دارای دو بریدگی دوربین در قسمت بالا، سمت چپ است. در بخش جلویی، موتورولا پنانگ دارای یک حاشیه بالایی قابل توجه و البته چانه ضخیم است. دوربین سلفی نیز در سوراخ پانچ بالای صفحه‌نمایش قرار دارد.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که این گوشی دارای روت کد (کد ریشه ای) یکسانی با Penang4G و Penang+ است، با این حال، این موضع لزوما نشان‌دهنده این نیست که همه این دستگاه‌ها جزو یک سری واحد باشند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نوع پنانگ 5G هم برای بازار آمریکای شمالی، با نام رمزی XT-2313 وجود دارد که از سرویس‌های هر سه اپراتور مخابراتی اصلی ایالات متحده و همچنین اپراتورهای کریکت، دیش و تراکفون پشتیبانی می‌کند.

ایوان بلاس همچنین می‌گوید که این دستگاه تنها با یک گزینه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. به صورت جداگانه دستگاه دیگری هم با نام Motorola XT2335-3 در گواهینامه 3C و TENAA فهرست شده است. همچنین مشخص شده که این گوشی دارای صفحه‌نمایش 6.5 اینچی LCD با رزولوشن 720*1600 پیکسل است.

این یکی دستگاه که به نظر می‌رسد یک جور نسخه پرو از پنانگ باشد، دارای یک تراشه هشت هسته‌ای با پردازنده مرکزی 2.2 گیگاهرتزی خواهد بود. نکته جالب این است که XT2335-3 می‌تواند از 4 گیگابایت تا 12 گیگابایت رم داشته باشد و گزینه‌های حافظه داخلی آن نیز از 64 تا 512 گیگابایت متغیر است.

در طراحی گوشی Penang موتورولا، قاب پشتی این گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه 2 مگاپیکسلی خواهد بود. در قسمت جلویی نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در نهایت، این دستگاه دارای ابعاد 162.7×74.6×8.1 میلیمتر بوده و وزن آن 183 گرم خواهد بود.

خبر مرتبط: مشخصات فنی گوشی موتو Edge X40 فاش شد