گوشی موتورولا Moto Edge X40 شرکت موتورولا چند روز پیش در فهرست وب‌سایت گواهینامه چینی TENAA قرارگرفته است. در این فهرست چند تصویر و برخی از مشخصات فنی گوشی موتو Edge X40 درج‌شده بود. بااین‌حال امروز TENAA فهرست خود را به‌روزرسانی کرده و مشخصات فنی بیشتری از این گوشی مورد انتظار را فاش نموده است.

این دستگاه از یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد. همچنین دارای یک صفحه‌نمایش اندکی خمیده با اندازه 6.67 اینچ و نرخ رفرش 144 هرتز است. جالب اینجاست که این گوشی می‌تواند در نسخه‌های مختلف از 8 تا 18 گیگابایت رم داشته باشد. ظرفیت حافظه داخلی آن نیز از 128 تا 512 گیگابایت، بسته به مدل دستگاه متفاوت خواهد بود.

انتظار داریم سه ماژول دوربین در قاب پشتی Moto Edge X40 وجود داشته باشد. یک دوربین اصلی 50 مگا پیکسلی، یک دوربین 50 مگا پیکسلی فوق عریض و یک دوربین 12 مگا پیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری (قابلیتی که انتظار می‌رود نسخه معمولی این گوشی هم از آن بهره‌مند باشد).

کل سیستم Moto Edge X40 انرژی خود را از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که با سرعت 68 وات شارژ می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که تمام گوشی‌های سری X40 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 13 عرضه شوند. در مورد صفحه نمایش Moto Edge X40 مطلبی جداگانه منتشر کردیم که اگر برایتان جالب است آنرا بخوانید.

این مشخصات فنی توسط یک پلتفرم صدور گواهینامه چینی دیگر هم تأییدشده است. چراکه در آن فهرست نیز این گوشی با شماره مدل XT2301-5 ثبت‌شده و مشخصاتی مشابه موارد ذکرشده را دارد. در حال حاضر هنوز اطلاعات دقیقی درباره اینکه چه زمانی باید منتظر عرضه گوشی‌های سری Moto X40 از موتورولا باشیم، در دست نداریم.

اما با توجه به توالی و نزدیک شدن فاصله بین درزهای اطلاعاتی، به نظر می‌رسد که این اتفاقاً زودتر ازآنچه که انتظارش راداریم رخ خواهد داد. به یاد داشته باشید که گوشی Moto Edge X30 هم در دی‌ماه سال گذشته بود که وارد بازار شد. پس بعید نیست که Moto X40 هم تقریباً در همین بازه زمانی وارد بازار شود.

خبر مرتبط: کورنینگ از گوریلا گلس Victus 2 با بهبود مقاومت رونمایی کرد