لازم نیست به شما بگوییم که گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها بزرگ‌تر شده‌اند. برای شرکتی مانند کورنینگ مشکلی ایجاد کرده است - هرچه قطر صفحه‌نمایش طولانی‌تر باشد، هنگامی‌که به‌ناچار گوشی خود را تکان می‌دهید و آن را روی زمین می‌اندازید، استرس بیشتری به شیشه وارد می‌شود. این بدان معناست که برای همگام شدن با تغییرات در طراحی گوشی‌های هوشمند، باید فرمول شیشه‌ای سخت خود را بهبود بخشد. در ادامه به معرفی گوریلا گلس Victus 2 می‌پردازیم.

چند سال پیش Victus را معرفی کرد، سپس یک نسخه پلاس در سال 2021 آمد و اکنون نوبت به دنباله، Gorilla Glass Victus 2 رسیده است. کف صاف (احتمالاً فرش شده) خانه شما خطر چندانی برای تلفن هوشمند مدرن ندارد. بااین‌حال، سطوح ناهموار بیرون موضوع دیگری است. اگر شیشه به‌اندازه کافی سفت نباشد، آسفالت می‌تواند صفحه‌نمایش را کاملاً خراشیده کند، بتن حتی بدتر است.

این هدف کورنینگ با این نسل از GG Victus - بتن بود. این ترکیبی از سیمان، شن و سنگ است و یکی از آن سنگ‌ها می‌تواند واقعاً روز شمارا خراب کند اگر تلفنتان را بی اندازید. بتن زبرتر از آسفالت است، این شرکت از کاغذ سنباده 80 برای تقریبی بتن در مقایسه با 180 سنگ برای آسفالت استفاده می‌کند. ترکیب مواد با اندازه‌های متفاوت سطحی ناهموار ایجاد می‌کند، بنابراین یک تکه سنگریزه که کمی بیرون زده می‌تواند تمام نیروی ضربه را در یک نقطه متمرکز کند. کاشی‌های کف صافی که ممکن است در خانه داشته باشید نیرو را پخش می‌کنند، که واقعاً احتمال شکستن شیشه را کاهش می‌دهد.

کورنینگ با استفاده از ماشین‌آلات آزمایشگاهی برای اجرای آزمایش‌ها، Victus 2 را توسعه داد که می‌تواند از سقوط یک متری (ارتفاع باسن) روی بتن دوام بیاورد. اگر روی آسفالت راه می‌روید، شیشه می‌تواند از ارتفاع ۲ متری (ارتفاع سر) در امان بماند. همان‌طور که گفتیم، گوشی‌های بزرگ‌تر یک مشکل هستند. نه تنها به دلیل قطر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تلفن‌ها نیز سنگین‌تر شده‌اند - طبق گفته Corning، یک گوشی هوشمند متوسط امروزی 10 درصد بزرگ‌تر و 15 درصد سنگین‌تر از گوشی چهار سال پیش است. وزن بیشتر برابر است با نیروی بیشتر در هنگام برخورد تلفن با زمین و این موضوع را تشدید می‌کند.

گوریلا گلس ویکتوس

زنده ماندن از ضربه بدون شکستگی کافی نیست، بااین‌حال، شیشه باید در مقابل خراش نیز مقاومت کند. این دو مشکل جداگانه هستند، اگرچه گاهی اوقات علت یکسانی دارند - افتادن تلفن روی یک سطح ناهموار. همیشه این‌طور نیست، جیب‌ها و میزها نیز خطر خراش رادارند. همچنین، با طراحی رایج "ساندویچ شیشه‌ای"، گوریلا گلس اغلب وظیفه دارد نه تنها از صفحه‌نمایش در جلو، بلکه از پشت تلفن نیز محافظت کند.

با Victus Corning معتقد است که تعادل خوبی بین عملکرد سقوط و مقاومت در برابر خراش پیداکرده است. با Victus 2 عملکرد افت روی سطوح ناهموار با حفظ مقاومت در برابر خراش حفظ‌شده است. انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمندی که با گوریلا گلس Victus 2 تزیین‌شده‌اند در چند ماه آینده وارد بازار شوند. Corning در حال حاضر هیچ نامی را نام نمی‌برد، اما فهرستی از دستگاه‌هایی را که در حال حاضر از GG استفاده می‌کنند، نگهداری می‌کند – به‌احتمال‌زیاد دنباله‌های تلفن‌هایی که از Victus(+) استفاده می‌کنند به نسخه ۲ می‌رسند.

خبر مرتبط: اروپا استفاده از درگاه USB Type-C را الزامی کرد