موتورولا در هند از گوشی اقتصادی موتو G14 با صفحه‌نمایش +FHD رونمایی کرد که تنها ۱۲۰ دلار قیمت دارد.

گوشی موتو G13 که زمستان پارسال راهی بازار شد، از نمایشگر +HD بهره می‌برد. نکته عجیب در مورد گوشی‌های سری G این بود که هم G23و هم G53 از نمایشگر مشابه برخوردار بودند و مشتریان برای بهره‌مندی از نمایشگر با رزولوشن +FHD باید G73 را تهیه می‌کردند.

اکنون موتورولا G14 معرفی و در بازار هند عرضه شده است و برخلاف نسخه‌های بالاتر نسل قبلی، از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی +FHD با نسبت 20:9 بهره می‌برد که ارتقا بزرگی به حساب می‌آید. البته این پنل IPS LCD از نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتزی بهره می‌برد که نسبت به ۹۰ هرتز نسل قبل کمی ناامیدکننده است.

بقیه بخش‌های گوشی تفاوت چندانی نسبت به G13 ندارد. G14 از تراشه ۱۲ نانومتری Unisoc T616 شامل ۲ هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A75 و ۶ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 است که تفاوت چندانی با تراشه ۱۲ نانومتری هلیو G85 با همان سرعت و هسته‌های مشابه پردازنده ندارد، البته پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 متفاوت است.

صفحه نمایش  موتو G14

این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با یک‌بار شارژ تا ۹۴ ساعت پخش موسیقی یا ۱۶ ساعت پخش ویدئو را پشتیبانی می‌کند. همچنین با حداکثر ۱۵ وات شارژ می‌شود (البته درون جعبه این گوشی، آداپتور شارژ ۲۰ واتی وجود دارد). این مسئله هم پس از صفحه‌نمایش قابل توجه است، زیرا نسخه قبلی به شارژ ۱۰ واتی مجهز شده بود.

در کنار درگاه ورودی تایپ سی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون با پشتیبانی از رادیو FM تعبیه شده است. همچنین بلندگو استریو با تکنولوژی دالبی اتموس در لبه دستگاه قرار دارد.

نکته قابل توجه در این گوشی، پشتیبانی همزمان از ۲ سیم‌کارت و یک کارت حافظه microSD تا سقف ۱ ترابایت است. موتو G14 با اندروید ۱۳، حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی رونمایی شد.

ماژول دوربین این دستگاه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. همچنین دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در سوراخ پانچ هول تعبیه شده است.

از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به گواهی IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، دکمه قفل با حسگر اثر انگشت و رنگ‌بندی آبی روشن و مشکی اشاره کرد. هم‌اکنون پیش‌فروش گوشی موتو G14 با قیمت معادل ۱۲۰ دلار آغاز شده است و این گوشی از هفته آینده روانه بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط: