کمپانی موتورولا قصد دارد دستگاهی را معرفی کند که کاربران گوشی‌های موتورولا بتوانند از ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه بهره‌مند شوند و تماس تلفنی برقرار کنند.

همان‌طور که می‌دانید پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه و برقراری تماس یا ارسال پیامک به داغ‌ترین بحث روزهای اخیر تبدیل شده و بسیاری از کمپانی‌های سازنده گوشی‌‌های هوشمند نظیر شیائومی، سامسونگ و موتورولا قصد دارد از این ویژگی برای ساخت نسل جدید پرچمداران‌شان استفاده کنند. اکنون اپل و هواوی از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند که تنها برای ارسال پیام یا تماس‌های ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی موتورولا قصد دارد با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه‌ برای دستگاه‌هایش به جمع سایر شرکت‌های یادشده بپیوندند. کمپانی لنوو و موتورولا موبیلیتی قرار است با همکاری یک‌دیگر دستگاهی معرفی کنند که می‌تواند قابلیت‌های یک پیام‌رسان را به‌صورت ماهواره‌ای در گوشی‌های موتورولا ارائه دهد. به‌گفته کارشناسان این دستگاه یک ماژول گوشی‌های هوشمند است که تماس‌ها و ارسال پیام‌های ماهواره‌ای دو طرفه را ممکن می‌کند.

motorola

براساس اعلام کمپانی موتورولا، ماژول ماهواره‌ای تیانتونگ امروز عرضه خواهد شد؛ همچنین کاربری بسیار ساده‌ای دارد و افراد تنها با یک کلیک می‌توانند تماس‌های ماهواره‌ای برقرار کنند یا پیام ارسال کنند. نام ماژول نیز به‌سادگی نشان می‌دهد که این دستگاه فرکانس‌هایش را از ماهواره Tiantong-1 می‌گیرد که پشتیبانی زیرساخت‌های فضایی چین و شبکه اپراتور اینمارست ازطریق آن تامین می‌شود؛ همچنین برخی منابع داخلی می‌گویند شبکه خدمات اینترنتی اینمارست مسئولیت ورود اینترنت به ایران را برعهده دارد.

اواخر هفته گذشته اعلام کردیم سری هواوی میت ۶۰ از تماس‌های ماهواره پشتیبانی خواهد کرد که فرکانس‌هایش ازطریق همین ماهواره تامین می‌شود. درحال‌حاضر، ماژول ماهواره‌ای موتورولا تنها برای کشور چین عرضه می‌شود و فعلا برنامه‌ای برای عرضه جهانی وجود ندارد. همچنین این شرکت اعلام نکرد کدام ‌گوشی‌های هوشمند ساخت موتورولا به آن مجهز می‌شود؛ پیشتر گزارشی منتشر شده بود مبنی‌بر اینکه این ابزار جدید می‌تواند به تمام گوشی‌های اندرویدی متصل شود. از دیگر مواردی که هنوز اشاره‌ای به آن نشده قیمت دستگاه است که احتمالا طی ساعات آینده پس از معرفی مشخص خواهد شد.

اوایل سال‌جاری میلادی، کمپانی موتورولا از یک گوشی هوشمند به‌نام دیفای ۲ رونمایی کرد که قابلیت اتصال ماهواره‌ای را پشتیبانی می‌کند و با همکاری شرکت «Buillitt» ساخته شد. این گوشی از تمامی ویژگی‌های ماهواره‌ای برخوردار است اما تنها شهروندان چینی و ایالات متحده می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. اتصال ماهواره‌ای قطعا قدم بزرگی برای پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات سیار محسوب می‌شود که نشان‌دهنده چشم‌اندازی روشن برای راحت‌تر شدن زندگی مردم جهان است.

اخبار مرتبط: