معرفی موتورولا اج 40 پرو امروز به صورت جهانی انجام شد. این دستگاه در حقیقت پرچمدار موتورولا برای سال 2023 محسوب می‌شود و مشخصات آن هم این موضوع را تایید می‌کند. مشخصات این دستگاه قبلا در موتو X40 هم دیده شده بود اما آن دستگاه به صورت انحصاری برای فروش در چین تولید شده بود و رابط کاربری آن کمی بیش از حد شلوغ بود.

حالا در موتورولا اج 40 پرو این رابط بسیار بهتر شده و تجربه آن به اندروید 13 خام نزدیک‌تر شده است. این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد استفاده می‌کند که نرخ بروزرسانی 165 هرتزی دارد. این پنل رزولوشن 1080 دارد و گوشه‌های آن هم خمیدگی 2.5 بعدی دارند. همچنین موتورولا برای محافظت بیشتر از گوریلا گلس ویکتوس در جلو و پشت دستگاه استفاده کرده است.

حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و در بخش بالای آن هم یک پانچ هول برای دوربین 60 مگاپیکسلی سلفی وجود دارد. در معرفی موتورولا اج 40 پرو اعلام شد که این دستگاه از دو سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها با لرزشگیر اپتیکال به عنوان دوربین اصلی و دیگری با لنز 117 درجه‌ای به عنوان دوربین اولترا واید در ماژول دوربین قرار گرفته‌اند.

طراحی دوربین پشتی موتورولا اج ۴۰ پرو

یک سنسور 12 مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین تله فوتو در این دستگاه قرار گرفته که می‌تواند تا دوبرابر به صورت اپتیکال زوم کند. باتری این دستگاه نسبت به موتورولا اج 30 پرو کمی کوچکتر شده و حالا اندازه 4600 میلی‌آمپری دارد. اما نکته مهم سرعت شارژ آن است. طبق اعداد اعلام شده توسط موتورولا، شارژر 125 واتی این دستگاه می‌تواند آن را از صفر تا صد درصد در کمتر از 20 دقیقه شارژ کند.

همچنین شما می‌توانید دستگاهتان را با توان 15 وات به صورت بی‌سیم شارژ کنید. این دستگاه تنها با یک گزینه حافظه عرضه می‌شود و امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه وجود ندارد. موتورولا اج 40 پرو از 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که اندازه مناسبی محسوب می‌شود. این دستگاه همچنین به لطف گواهی IP68 می‌تواند تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه در برابر آب مقاومت کند.

این گوشی وزن 200 گرمی و ضخامت 8.6 میلی‌متری دارد که در مقایسه با پرچمداران دیگر بازار خوب محسوب می‌شود. موتورولا اج 40 پرو در دو رنگ آبی و مشکی با قیمت 900 یورو به بازار عرضه می‌شود و زمان عرضه آن هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است.

اخبار مرتبط:‌ تصاویری از لولای جدید Moto Razr 2023 منتشر شد