امروز شاهد عرضه گوشی موتو G75 5G، جدیدترین ساخته شرکت موتورولا هستیم که اولین گوشی جهان با تراشه Snapdragon 6 Gen 3 نام گرفته است.

شرکت موتورولا برای گوشی جدید خود، وعده شش سال بروزرسانی نرم‌افزاری داده است. این گوشی از صفحه نمایش 6.78 اینچی IPS LCD پشتیبانی می‌کند که توسط یک لایه از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این صفحه نمایش از رزولوشن FHD+، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی برابر با 1000 نیت پشتیبانی می‌کند. از نظر دوام و سرسختی، محصول جدید موتورولا موفق شده گواهی IP68 و MIL-STD-810H را دریافت کند.

در جریان معرفی و عرضه گوشی موتو G75 5G متوجه شدیم که این دستگاه، اولین گوشی جهان است که از تراشه جدید شرکت کوالکام، یعنی Snapdragon 6 Gen 3 پشتیبانی می‌کند. تراشه مذکور دارای چهار هسته از نوع Cortex-A78 با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز است. رابط کاربری این گوشی نیز MyUX است که بر اساس سیستم عامل اندروید 14 ساخته شده است. موتورولا در اقدامی عجیب، قول 5 سال بروزرسانی رابط کاربری و 6 سال آپدیت امنیتی را به کاربران خود داده است.

در این گوشی، شاهد استفاده از 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x هستیم که تا 8 گیگابایت نیز به صورت مجازی، افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، حافظه داخلی آن برابر با 256 گیگابایت از نوع UFS 2.2 است که در صورت تمایل، می‌توانید از طریق کارت‌های microSD که در شیار سیم‌کارت جا خوش می‌کنند، آن را ارتقاء دهید. این سیستم قدرتمند، انرژی خود را از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی دریافت می‌کند که توسط یک شارژر 30 واتی شارژ شده و از طرف دیگر، 15 وات سرعت شارژ بی‌سیم نیز دارد.

عرضه گوشی موتو G75 5G

موتورولا در حین معرفی و عرضه گوشی موتو G75 5G جزئیات دوربین این دستگاه را اعلام کرد. در قسمت جلویی، دوربینی 16 مگاپیسکلی قرار گرفته که به کمک آن، تصاویر و ویدئوهای سلفی را می‌توانید ثبت کنید. در قسمت پشت، شاهد دوربینی 50 مگاپیسکلی با لرزش‌گیر اوپتیکال هستیم که به عنوان سنسور اصلی عمل می‌کند. در کنار آن، یک لنز 8 مگاپیسکلی فوق‌عریض نیز تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید موتورولا می‌توان به حسگر اثر انگشت در کناره دستگاه، دو بلندگوی قدرتمند با پشتیبانی از Dolby Atmos، وای فای 802.11ax، بلوتوث 5.4، پشتیبانی از NFC و یک پورت USB-C اشاره کرد. ابعاد این دستگاه نیز برابر با 166.09×77.24×8.44 میلی‌متر است. نسخه چرمی آن وزنی برابر با 208 گرم و نسخه پلاستیکی نیز وزن 205 گرمی به همراه ضخامت 8.34 میلی‌متری تقدیم کاربر می‌کند.

از رنگ‌بندی این محصول جدید و توانمند می‌توان به خاکستری زغالی، آبی آکوا و سبز (نسخه چرمی) اشاره کرد. انتظار داریم این دستگاه با قیمت 397 دلار در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. فروش آن از تاریخ 5 نوامبر (15 آبان) به صورت رسمی آغاز شده و شاهد عرضه آن در بازارهای چین و هند نیز خواهیم بود تا علاقمندان و طرفداران از نقاط مختلف دنیا، بتوانند به این محصول جدید و جذاب شرکت موتورولا دسترسی داشته باشند.