گزارش‌ها نشان می‌‌دهد باوجود نگرانی‌ها استودیو NetherRealm و انتقاد‌های قبلی از بازی مورتال کمبت ۱، این بازی توانست با کسب امتیاز بالا به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۳ تبدیل شود.

همان‌طور که می‌دانید Mortal Kombat یکی از پرطرفدارترین بازی‌های ویدئویی در دنیای گیمینگ محسوب می‌شود و گیمرهای زیادی برای خرید اشتراک‌ آن در پلتفرم‌های مختلف اقدام می‌کنند. طی روزهای اخیر، اخبار و گزارش‌های متعددی درباره مورتال کمبت ۱ به‌گوش می‌رسد که نشان می‌دهد این بازی ویدئویی جذاب با کسب امتیاز ۸۸، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و احتمالا به‌عنوان یکی از بهترین عناوین در سال ۲۰۲۳ شناخته شود.

شایعات اولیه نشان می‌دهد که اضافه شدن «Kameo Fighters» می‌تواند باعث کاهش محبوبیت بازی مورتال کمبت ۱ بین پلیرها شود. به‌همین‌دلیل، برخی از گیمرهای از استودیو NetherRealm درخواست کردند گزینه‌‌ای برای غیرفعال کردن آن اضافه کنند. پس از انتشار بازی درتاریخ ۱۴ سپتامبر برای پلیرهای پریمیوم، اکنون بررسی‌های بازی دردسترس قرار دارد و نشان می‌دهد که نگرانی‌های استودیو سازنده و کاربران بی‌اساس بوده است. البته این بازی نتوانسته بازخوردی مشابه Street Fighter 6 را دریافت کند، اما با تحسین طیف گسترده‌ای از منتقدان روبه‌رو شد که نشان می‌دهد‌ آینده بسیار خوبی در انتظار مورتال کمبت ۱ خواهد بود.

Mortal Kombat 1

به‌عبارتی دقیق‌تر، ۱۸ منتقد نظراتشان را به‌اشتراک گذاشته‌اند که میانگین امتیازی آن به ۸۸ از ۱۰۰ می‌رسد؛ بنابراین کاملا محتمل است که امتیاز بازی در آینده با تغییراتی مواجه شود. بااین‌حال، واکنش‌ها ازسوی کاربران نیز بسیار مثبت بوده و به‌سختی می‌‌توان تصور کرد که امتیاز مورتال کمبت ۱ در ماه‌های پیش‌رو کاهش یابد. براساس بررسی‌های منتشر شده، درمی‌یابیم که امتیازها برپایه سبک و فنون جدید، گرافیک چشمگیر و اضافه شدن حالت‌های جدید مانند Invasion به داستان بازی داده شده است. البته انتقاداتی به پرداخت‌های درون برنامه‌ای (Microtransactions) برای فعال‌سازی برخی قابلیت‌ها به‌چشم می‌خورد، اما نمی‌تواند ماهیت بازی را زیرسوال ببرد.

براساس نقدهای کلی از Mortal Kombat 1، به‌نظر می‌رسد که این بازی توانسته رضایت بیشتر کاربران و منتقدان را جلب کند یا حتی فراتر از آن برود. برای آگاهی بیشتر، باید یادآور شویم که عناوین Mortal Kombat X به امتیاز ۸۴ و Mortal Kombat 11 به امتیاز ۸۳ رسیدند. بنابراین استودیو NetherRealm قصد برای بهتر شدن امتیاز بازی در آینده از شخصیت‌های جدیدی مانند Homelande r،Omni-Man و Peacemaker رونمایی کند که تنها منحصرا برای این نسخه انتشار می‌یابد و در نسل‌‌های بعدی شاهد حضور آن‌ها نخواهیم بود.

درانتها باید یادآور شویم که مورتال کمبت ۱ درتاریخ ۱۹ سپتامبر برابر با ۲۸ شهریورماه برای تمام کنسول‌های بازی و PC منتشر می‌شود. نسخه پریمیوم بازی با قیمت ۱۰۹.۹۹ دلار دردسترس کاربران قرار گرفت. نسخه Premium Edition نیز به‌همراه Kombat Pack عرضه می‌شود که از شخصیت‌های DLC را با قیمت ۱۰۹.۹۹ دلار دراختیار پلیرها قرار می‌دهد. اگر از طرفداران Mortal Kombat هستید و قصد دارید این نسخه را بازی کنید، حتما از تجربیات‌تان برای ما بنویسید.

اخبار مرتبط: