مورگان فریمن از طرفدارانش بخاطر اینکه ماجرای تقلید صدای او با هوش مصنوعی را به اطلاعش رساندند تشکر کرده و این فناوری را به باد انتقاد گرفت.

تکنولوژی AI به‌تازگی در جریان یک تقلید صدای دیگر به سراغ مورگان فریمن رفته و باعث برآشفتگی این بازیگر 87 ساله آمریکایی و برنده اسکار شده است. این اتفاق باعث واکنش این هنرپیشه شده و او با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت از طرفداران بی‌نظیرش برای حمایت و هوشیاری آن‌ها در استفاده غیرمجاز از صدایش تشکر می‌کند. او با اشاره به ارزش اصالت، هشتگ‌هایی را دراین باره منتشر کرد که عبارتند از: #هوش مصنوعی، #کلاهبرداری، #تقلید، #محافظت از هویت

تقلید صدای مورگان فریمن

فریمن بخاطر داشتن صدای گیرا و رسایش معروف است و هنوز علت این حجم از عصبانیت ستاره فیلم‌های «رهایی از شائوشنگ» و «شکست‌ناپذیر» برای این الگوبرداری تکنیکی مشخص نشده است. اما جریان تقلید صدای مورگان فریمن با هوش مصنوعی به یک ویدئوی منتشر شده توسط یک اینفلوئنسر تیک تاک برمی‌گردد. این شخصیت با استفاده از فناوری AI صدای فریمن را بازسازی می‌کند و به شوخی خودش را در ویدئو خواهرزاده این بازیگر معرفی می‌کند. گفتنی است که در سال 2022 نیز یک آرتیست دیپ‌فیک ویدئویی را با استفاده از هوش مصنوعی از مورگان فریمن منتشر کرده بود.

ناگفته نماند که مورگان فریمن صدای خود را برای مستند برنده اسکار «مارش پنگوئن‌ها» و برنامه «زندگی در سیاره ما و جهان ما» و همچنین آگهی‌های تبلیغاتی اختصاص داده است. البته هوش مصنوعی تنها به سراغ مورگان فریمن نرفته است بلکه در اوایل امسال اسکارلت جوهانسون نیز بخاطر اینکه صدای ChatGPT به‌شدت به صدای او شباهت داشت ابراز نارضایتی کرد. جوهانسون که از صدای او در فیلم مشهور Her استفاده شده است گفت که پس از آن‌که وکلایش با سم آلتمن دراین باره روبرو شدند با اکراه صدای اسکای (صدای شبیه جوهانسون) را حذف کرده است. اما OpenAI با رد این ادعاها گفته است که صدای استفاده شده برای چت‌بات اسکای متعلق به یک هنرپیشه معروف دیگر است.