یوتیوبر معروف با انتشار یک ویدئو جدید اعلام کرد سری آیفون ۱۵ پرو با بهره‌مندی از بهترین سیستم دوربین درمقایسه‌با سایر پرچمداران بازار توانست جایزه بهترین گوشی‌های هوشمند را در این‌بخش کسب کند.

همان‌طورکه می‌دانید، اواخر تابستان سال‌جاری، سری آيفون ۱۵ با پیشرفت چشمگیر سخت‌افزاری درمقایسه‌با نسل گذشته به‌صورت رسمی معرفی شد و به‌دلیل بهبود سیستم دوربین مورد توجه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان قرار گرفت. اکنون، کانال یوتیوبی معروف حوزه فناوری، MKBHD با برگزاری مراسمی برای تست گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال ۲۰۲۳ دربخش‌های مختلف اعلام کرد آيفون ۱۵ پرو از بهترین سیستم دوربین برخوردار است و هیچ‌یک از دستگاه‌های موجود در بازار توان مقابله‌با آن را ندارند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

برای آگاهی بیشتر باید یادآور شویم، سیستم دوربین آیفون ۱۵ پرو شامل سنسور واید ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری می‌شود؛ ازسوی‌دیگر، آیفون ۱۵ پرو مکس از همین پیکربندی بهره می‌برد و تنها سنسور تله‌فوتو آن از فناوری تتراپریسم با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری را به‌ثبت برساند. مارکز براونلی بیان کرد گوشی‌های اندرویدی شاید بتوانند نتایج بهتری نسبت‌به آيفون داشته باشد، اما دربخش دوربین، سری آیفون ۱۵ پرو جایزه بهترین گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۳ در عکس‌برداری و فیلم‌برداری کسب کردند.

البته باید یادآور شویم گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار جهانی قابلیت‌های نرم‌افزاری اختصاصی و خاصی دارند که باتوجه‌به سلیقه کاربران می‌تواند کاملا متغیر باشد؛ به‌عنوان‌مثال، برخی کاربران خروجی تصاویر پردازشی آیفون را دوست ندارد، اما از تصاویر خام گلکسی S23 اولترا لذت می‌برد، چراکه به‌صورت دستی با برنامه‌های سوم شخص ویرایش تصاویر قادر به شخصی‌سازی رنگ و نور هستند. بااین‌حال، طی سال‌های گذشته غول فناوری کوپرتینو ثابت کرد در بخش فیلم‌برداری رقیبی ندارد و این‌موضوع برای آيفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پرو مکس نیز صدق می‌کند. همچنین، اپل قصد دارد برای سخت‌تر کردن دنیای رقابت، امکانات بیشتری را در سیستم دوربین سری آيفون ۱۶ معرفی کند تا کاربران با دسترسی به ده‌ها قابلیت ویرایش تصاویر و ویدئوها تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

براساس گفته‌های یوتیوبر معروف، دوربین سری آیفون ۱۵ پرو در سناریوهای مختلف نتایج مثبتی را به‌‌ثبت می‌رساند، اما نکات منفی نیز دارد که توجهی به آن نمی‌کند، چراکه گوشی‌های آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌صورت کلی عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد. همچنین، اپل برای همگام‌سازی با سایر دستگاه‌های هوشمند از پورت USB-C استفاده کرد اجازه می‌دهد نسل جدید‌ آيفون‌ها به مانیتورها و لپ‌تاپ‌ها متصل شوند؛ درحقیقت، تمامی این قابلیت‌ها به سری پرچمدار آيفون ۱۵ پرو اجازه می‌دهد به‌عنوان برترین گوشی سال شناخته شود.

سری آیفون 15 پرو جایزه بهترین سیستم دوربین را از یوتیوبر معروف دریافت کرد

علاوه‌براین، Marcques Brownlee با انجام تستی دیگر نشان داد سری آيفون ۱۵ بهترین تصاویر را در محیط‌های کم‌نور می‌گیرد. ازسوی‌دیگر، گلکسی S23 اولترا توانست جایزه بهترین تصاویر ثابت را به‌خودش اختصاص دهد و پیکسل ۸ پرو با پشتیبانی از سیستم دوربین جدید و مجهز به هوش مصنوعی نتوانست رتبه قابل‌توجهی را دراین بخش کسب کند؛ چنین خبری نشان می‌دهد کمپانی گوگل و سری گوشی‌های پیکسل راه درازی برای رسیدن به اپل و سامسونگ دارند که باید طی سال‌های آینده با ارائه تراشه‌های پیشرفته‌تر به‌همراه سیستم دوربین قدرت‌مند حل‌وفصل شود.

درانتهای این مراسم، MKBHD جایزه بهترین طول‌عمر باتری را به آیفون ۱۵ پلاس اهدا و اظهار کرد در تست‌های گذشته آيفون ۱۵ پلاس بیشترین دوام را درمقایسه‌با سایر گوشی‌های هوشمند داشت. مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد این نسخه از نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد که نسبت‌به نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی مصرف انرژی کمتری دارد که منجر به کاهش مصرف باتری می‌شود. همچنین، تراشه A16 بایونیک با بهینه‌سازی‌های تیم سخت‌افزاری اپل حدود ۲۰ درصد بهبودیافته که به بهره‌وری انرژی کمک زیادی می‌کند و کاربران می‌توانند با یک‌بار شارژ ساعت‌های زیادی را به استفاده از گوشی‌شان مشغول شوند.

اخبار مرتبط: