چندی پیش کمپانی چینی شیائومی اعلام کرد رابط کاربری MIUI 15 به‌زودی وارد مرحله آزمایشی می‌شود، اما روز گذشته یک افشاگر نام آشنا تصاویری از تغییرات این رابط کاربری منتشر کرد.

غول فناوری چینی عنوان کرد متخصصان این کمپانی روی قابلیت‌های رابط کاربری MIUI 15 کار می‌کنند و احتمالا با تغییرات فراوانی همراه می‌شود که از نسخه‌های قبلی متمایز خواهد شد. باوجوداین، افشاگر نام آشنای توییتر «شیائومی‌یوآی» که جدیدترین اخبار مربوط به گوشی‌های هوشمند و فناوری شیائومی را پوشش می‌دهد عنوان کرد نسخه اولیه توسعه‌دهندگان رابط کاربری می‌یوآی ۱۵ با تغییراتی در شکل ظاهری آیکون در سرور به‌روزرسانی‌های شیائومی ظاهر شده است.

براساس تصاویری که وی به‌اشتراک‌ گذاشت در نگاه نخست می‌توان دریافت که آیکون‌ها از مستطیل به شکل گردتری درآمده‌اند که جلوه‌های بصری را بهبود می‌بخشند. هدف شیائومی از ارائه این فرمول طراحی، همگام‌سازی ظاهری و مدرن در تمامی‌ برنا‌مه‌های انحصاری این کمپانی است.

در سال ۲۰۱۲، شیائومی متخصصان را برای طراحی مجدد آیکون برنامه‌ها با نسبت ابعادی n:3 استخدام کرد. سخنگوی شیائومی در بیانیه‌ای نیز اعلام کرده بود که فلسفه طراحی آیکون‌ها زبان بصری منسجمی ایجاد می‌کند؛ همچنین این همگام‌سازی تعهد شیائومی در ارائه طراحی عالی و متفاوت را نشان می‌دهد که همواره قصد دارد تجربه کاربری را بهبود بخشد.

تغییر-آیکون های-MIUI-15

برای توسعه رابط کاربری MIUI 15، سازنده چینی گوشی‌های هوشمند از چهارمین نسخه زبان طراحی متریال یو گوگل بهره می‌برد که چندی پیش در کنفراس I/O معرفی شد. این قابلیت به رابط کاربری می‌یوآی ۱۵ به کاربران اجازه می‌دهد تا آیکون‌های شخصی‌سازی شده براساس اولویت‌‌بندی‌ها بسازند تا ظاهر زیباتری در گوشی‌های خود داشته باشند.

یادآوری می‌شود اندروید ۱۴ و رابط کاربری MIUI 15 به‌‌صورت همزمان منتشر می‌شود، بنابراین می‌توان گفت رابط کاربری شیائومی از برخی قابلیت‌ها نظیر پشتیبانی از اولترا اچ‌دی پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی نام‌برده به تقویت روشنایی، کنتراست و محدوده رنگی عکس‌ها می‌پردازد تا ظاهر عکس‌ها را دل‌پذیر‌تر کند.

افزون‌براین، یکی از تمرکز‌های اندروید ۱۴ روی بهبود سطح حریم خصوصی و امنیتی کاربران معطوف می‌شود، چراکه کاربران روزانه اطلاعات زیادی را به‌اشتراک می‌گذارند که می‌تواند با سوءاستفاده‌های متعددی از سوی هکرها یا بدافزار قرار بگیرد. برهمین‌اساس، کاربران با کمک مرکز کنترل گرانولار که رابط کاربری می‌یوآی ۱۵ نیز از آن برخوردار می‌شود قادر هستند دسترسی برنامه‌های سوم شخص را محدود کنند.

اخبار مرتبط: لیست احتمالی گوشی‌های شیائومی سازگار با MIUI 15