شرکت مایکروسافت پس از عرضه نسخه اندروید اپلیکیشن Copilot، امروز نسخه‌های iOS و iPadOS آن را در دسترس کاربران قرار داد که درحقیقت همان بینگ با تغییر نام تجاری است.

شهریور ماه، دستیار هوش مصنوعی Cortana به ویندوز ۱۱ مجهز شد تا عملکرد آن ارتقا پیدا کند. ماه گذشته شرکت مایکروسافت برای ارتقا بیشتر سرویس هوش مصنوعی، GPT-4 Turbo را در سرویس هوش مصنوعی دیگر خود به‌نام Copilot ادغام کرد. همچنین این نسخه به DALL-E 3 شرکت OpenAI مجهز شده و می‌تواند عکس‌های خوبی متناسب با درخواست کاربر تولید کند. شرکت مایکروسافت آخر هفته گذشته، اپلیکیشن اندرویدی Copilot را عرضه کرد که قابلیت های هوش مصنوعی مذکور را در اختیار کاربران قرار می‌داد. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهند اپلیکیشن کوپایلت برای آیفون و آیپد هم عرضه شده است.

Copilot

ابزار هوش مصنوعی اپلیکیشن Copilot با بهره‌مندی از مدل‌های هوش مصنوعی GPT-4 و DALL-E 3 شرکت OpenAI می‌تواند پاسخ سوالات کاربر را بدهد، کد برنامه نویسی و عکس تولید کند و از همه مهم‌تر، برخلاف GPT-3.5 به اینترنت متصل است و می‌تواند از نتایج جستجو در اینترنت استفاده کند. علاوه‌بر موارد فوق، با نصب اپلیکیشن Copilot می‌توان از قابلیت‌هایی نظیر نوشتن ایمیل و داستان، ترجمه زبان و تصحیح املایی و دستور زبانی بهره برد. یادآوری می‌شود پیش از این برنامه بینگ با دسترسی به GPT-4 و DALL-E 3 تمام قابلیت‌های مذکور را با همین کیفیت و سرعت در خدمت کاربر می‌گذاشت و انتشار اپلیکیشن جدید فقط به‌دلیل تغییر نام تجاری صورت گرفته است. بااین حال هنوز مشکلی برای اپلیکیشن بینگ به‌وجود نیامده و عملکرد این پلتفرم تغییری نکرده است.

بااینکه تاکنون فقط نسخه اندرویدی Copilot عرضه شده بود، چند کاربر با مراجعه به اپ استور متوجه شدند نسخه iOS و iPadOS برنامه کوپایلت هم از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته است. البته اپلیکیشن بینگ مدت‌ها قبل در اختیار کاربران iOS قرار گرفته بود و به‌همین دلیل محدودیتی برای آنها وجود نداشت. علاوه‌بر عرضه نسخه iOS و اندروید اپلیکیشن Copilot، شرکت مایکروسافت نسخه تحت وب این پلتفرم را نیز منتشر کرده که تا کاملا ۲ سرویس بینگ و کوپایلت را از یکدیگر متمایز سازد. بااین حال درون ۲ پلتفرم کاملا مشابه یکدیگر است تا جایی که حتی تشخیص آنها هم از یکدیگر ممکن نیست.

اخبار مرتبط: